چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۷:۰۸
۰ نفر

رئیس سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل اعلام کرده است که با توجه به افزایش قیمت فولاد در سطح جهان، افزایش منطقی قیمت در داخل کشور متصور است.

عبدالرسول عدنانی به ایسنا‌ گفت: اگر قرار است شرایط اقتصادی کشور را براساس عرضه و تقاضا، واقعی‌سازیم باید این افزایش قیمت فولاد را با سیاست‌هایی کنترل کرد.وی با بیان اینکه تولید محصولات سندیکای لوله و پروفیل فولادی تقریبا 3برابر نیاز داخل است، افزود: به همین دلیل به‌طور نهادینه قیمت این محصولات تنظیم شده  و تقریبا بیش از 10درصد بالای قیمت مواداولیه به فروش می‌رسد و به همین دلیل در سال جدید برای اجرای سیاست‌های دولت در زمینه ترویج ساخت‌وساز، در مورد نرخ محصولات ما نگرانی زیادی وجود ندارد.

عدنانی با اشاره به افزایش 15درصدی قیمت مواداولیه فولادی در 3ماه گذشته میلادی تصریح کرد: تصور می‌شود به همین میزان در داخل کشور افزایش قیمت داشته باشیم.وی با ابراز تأسف از شرایط کاذب پیش‌آمده در زمینه قیمت محصولات فولادی طی اسفندماه سال گذشته گفت: این وضعیت بحرانی تمام و قیمت‌ها نسبتا متعادل شده است؛ ضمن اینکه اکنون شاهد افزایش قیمت نیستیم و تا نیمه دوم فروردین قیمت محصولات تولیدی سندیکا با همان قیمت پایان سال عرضه خواهد شد.

رئیس سندیکای تولید‌کنندگان لوله و پروفیل فولادی با پیش‌بینی اینکه قیمت مواداولیه (ورق فولادی) طی 2تا 3ماه آینده افزایش خواهد یافت، افزود: می‌توان این افزایش را در داخل با شرایط مناسبی تنظیم کرد.وی ضمن تأکید بر تثبیت قیمت تعرفه فولاد وارداتی، در مورد چگونگی تنظیم قیمت افزود: اگر تثبیت تعرفه واردات مانند سال گذشته صورت گرفته و افزایش نداشته باشد، در این زمینه نیز افزایش قیمت نخواهیم داشت.

وی در زمینه عرضه تولیدات مجتمع فولاد مبارکه سپاهان برای تنظیم قیمت‌ها نیز گفت: اگر این مجتمع توزیع خود را مانند گذشته و در  شرایط عادی به تولید‌کنندگان ادامه دهد، تا حدود زیادی قیمت‌ها تنظیم می‌شود. بنابراین مجتمع فولاد مبارکه سپاهان باید هر‌چه سریع‌تر وضعیت سهمیه اردیبهشت و خردادماه تخصیص‌یافته به واحدها را مشخص کند تا نگرانی واحدها از این جهت برطرف شود.

کد خبر 105075

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز