جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۷
۰ نفر

گروه‌اقـتـصادی: قراردادهای بلندمدت برای فروش نفت خام ایران امضا شده و در مورد صادرات گاز نیز اگر قیمت‌ها منطقی شود صادرات به سایر کشورها را انجام می‌دهیم

مسعود میرکاظمی، وزیر نفت در حاشیه افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اعلام این خبر افزود: اگر قیمت‌ها منطقی نباشد ترجیح می‌دهیم به جای صادرات گاز این حامل انرژی را به مخازن نفتی تزریق و یا به سایر فراورده‌های با‌ارزش تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر، اعتقاد داریم قیمت انرژی به‌ویژه گاز منطقی نیست. وزیرنفت تصریح کرد: در بخش فروش نفت هیچ محدودیتی نداریم و کاهش تقاضا در بازار بین‌المللی به‌دلیل رکود، طبیعی است. متأسفانه این رکود ریشه در بحران‌های مالی دارد که در غرب بوده و هنوز ریشه آن از بین نرفته است.

جشن خودکفایی بنزین

در همین حال، 3اردیبهشت  مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: با اجرای طرح‌های توسعه پالایشگاه‌ها در آینده نه‌چندان دور، جشن خودکفایی تولید بنزین را برگزار خواهیم کرد.

 سید نورالدین شهنازی‌زاده، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی در حاشیه این نمایشگاه گفت: براساس برنامه‌ریزی در پالایشگاه‌ها امسال روزانه 45میلیون و 600 هزار لیتر بنزین و روزانه 85 میلیون و 100 هزار لیتر نفت‌گاز در کشور تولید می‌شود.

شهنازی‌زاده مدیریت مصرف انرژی از سوی مردم و شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی، فرهنگ‌سازی‌ و بسترسازی مصرف بهینه انرژی در کشور، همچنین راه‌اندازی سامانه هوشمند سوخت را از عوامل مؤثر در کاهش مصرف بنزین برشمرد.

کد خبر 105751

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز