چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نخستین روز نمایشگاه کتاب هم چندان خلوت نبود، شاید یکی از دلایل این استقبال اطلاع‌رسانی صدا و سیما باشد

به گزارش همشهری‌‌‌‌آنلاین حجم برنامه‌های مرتبط با کتاب در شبکه‌های مختلف تلویزیون تقریبا چند برابر شده است و طبیعی است که در این میانه کیفیت کارها پایین بیاید.
در نخستین روز البته سامانه برق همچنان دست بسیاری را در پوست گردو گذاشت، برخی شبکه‌های تلویزیونی نتوانستند در زمان مقرر برنامه را روی آنتن بفرستند و از سوی دیگر برخی ناشران که برای طراحی دکور خود روی میزان معینی نور حساب باز کرده بودند،‌ به دلیل کمبود برق عملا نتوانستند خواسته‌های خود را پیاده کنند.

از نکات حاشیه‌ای دیگر نمایشگاه کمبود پارکینک است که البته در این دوره بخش‌هایی از پارکینگ سال قبل(به خصوص بخش شمال شرقی که سال قبل به روی مالکان خودرو باز بود) نیز بسته است و عملا از همان ابتدای صبح ترافیک عجیبی در این بخش ایجاد شده بود.

ارائه تخفیف 50 درصدی به دانشجویان هم از جمله خدمات تازه نمایشگاه است. البته دانشجویان که تا کنون مشخص شده هنوز تکلیلف دانشگاه  آزادی‌ها در این زمینه مشخص نشده است، باید با مراجعه به سایت نمایشگاه اطلاعات خود را ارائه و سپس با گرفتن کد رهیگری از این تخفیف بهره‌مند شوند.

کتاب‌‌های تازه

مصطفی ملکیان، اندیشمندی که چند سالی است به انتشار مجموعه‌ای از گفتارهای خود دست می‌یازد و البته ویراستاری یا مقدمه‌نگاری بر برخی از متون مربوط به اخلاق و الهیات را پیشه خود ساخته است، ‌به تازگی تازه‌ترین کتاب خود را از سوی انتشارات نگاه معاصر در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد کرد.

نشر آموت و یوسف علیخانی که در چند ماه اخیر با کتاب‌های عبدالرحمن عمادی سری میان ناشران تازه‌پا باز کرده است،‌ تازه‌ترین کتاب خود را با عنوان گفت وگو با پرخواننده‌ترین داستان‌نویسان در نمایشگاه عرضه می‌کند. علیخانی خود این مجموعه را فراهم کرده و گفت‌وگو کننده کارها هم خود وی بوده است و خواننده در این مجموعه با دیدگاه‌ها و زندگی حرفه‌ای و شخصی داستان‌نویسانی چون ر. اعتمادی،پرینوش صنیعی،صفوی،کریم پور و برخی دیگر رمان نویسان عامه‌پسند آشنا خواهد شد.

بعد از نزدیک به 15 سال انتشارات کارنامه ،کتاب «ادبیات مانوی» دکتر مهرداد بهار و ابوالقاسم اسماعیل‌پور را در دو جلد و هیاتی پاکیزه در نمایشگاه عرضه خواهد کرد. این کتاب چه از منظر نشر و چه از نظر کارهایی که در تدوین و تالیف آن صورت گرفت،اثری در خور اعتناست. کارنامه همچنین چاپ و ویرایش تازه‌ای از کتاب«پختستان» را با ترجمه منوچهر انور عرضه کرده است. پخستان از جمله کارهای در ژانر طنز است که بسیاری آن را همسنگ دن کیشوت سروانتس می‌دانند.

انتشارات سخن بعد از چند سال تلاش دکتر محمد جعفر یاحقی تصحیح تازه‌ای از تاریخ بیهقی را روانه بازار نشر خواهد کرد. اثری که در دو جلد عرضه شده است و از قرار به دلیل دست‌یابی مصححان به نسخه‌های تازه‌تر خطی ، چند گامی جلوتر از تصحیحی است که زنده یاد دکتر علی‌اکبر فیاض سالیان قبل از این کار عرضه کرده بود.

نشر دلیل ما که ناشر اختصاصی آثار استاد محمد رضاحکیمی است، جلد‌های هفتم و هشتم الحیات که شاخص‌ترین تالیف‌ استاد حکیمی است را به نمایشگاه کتاب آورده است.

در نمایشگاه امسال برخی از ناشران ،همانند طرح نو و یا فکر روز و روشنگران حضور ندارند و خود آنها البته تقاضایی هم برای شرکت در نمایشگاه نداشتند، اما برخی دیگر از ناشران همانند آگاه، اختران، دیگر، امید فردا، صراط، ویستار به دلایلی که‌آنها مدعی‌اند به آنها گفته نشده در نمایشگاه نیستند

کد خبر 106773

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز