جمعه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کامرون اعلام کرد خواهان توافقنامه تقسیم قدرت جامع، آزاد و بزرگ با لیبرال دموکرات‌ها است

به گزارش واحد مرکزی خبر، دیوید کامرون پس از اعلام نتیجه انتخابات انگلیس که به تشکیل پارلمانی معلق منجر شد گفت: من می‌خواهم پیشنهادی جامع، آزاد و بزرگ به لیبرال دموکرات‌ها بدهم.

ما باید برای حل مشکلات بزرگ و اضطراری کشورمان همکاری کنیم. کامرون شرایطش را برای توافقنامه احتمالی پس از دیدار با نیک کلگ رهبر لیبرال دموکرات‌ها اعلام کرد و گفت محافظه کاران اولویت را برای اداره دولت دارند.

گوردون براون نخست وزیر انگلیس گفت به دیدگاه کلگ احترام می‌گذارد و دو حزب مخالف باید هر مدت زمانی را که احساس می‌کنند لازم است در اختیار داشته باشند. اما اظهارات کامرون همچنین مسیری را که محافظه کاران و لیبرال دموکرات‌ها باید برای یافتن زمینه‌ای مشترک درباره مسائل کلیدی نظیر اروپا و موضوعات دفاعی طی کنند نشان داد.

لیبرال دموکرات‌ها خواهان کنار گذاشتن بازدارندگی هسته‌ای تریدنت انگلیس و موافق با طرح عفو عمومی برای مهاجران غیرقانونی هستند. کامرون ادامه داد من اعتقاد ندارم هر دولتی باید اختیارات بیشتری به اتحادیه اروپا بدهد و اعتقاد ندارم هر دولتی می‌تواند در قبال مسئله مهاجرت ضعیف عمل کند و دفاع این کشور باید همچنان قوی بماند.

وی همچنین بر حمایت از نظام رای‌گیری کنونی در انگلیس تاکید کرد که لیبرال دموکرات‌ها خواهان تغییر آن هستند با این حال وی احتمال بررسی این نظام را مطرح کرد. کامرون افزود منطقی است که انتظار داشته باشیم تعدادی از سیاست‌های برنامه انتخاباتی‌مان اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، وی همچنین بر دیدگاه مشترک با لیبرال دموکرات‌ها درباره مسائلی کوچکتر نظیر آزادی‌های مدنی و لزوم صرفه جویی در سوخت کربن تاکید کرد. وی ادامه داد من فکر می‌کنم پایه‌ای قوی برای تشکیل دولتی قوی داریم.

کد خبر 106828

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز