گروه شهری: مدیر پروژه تصفیه‌خانه شیرابه کهریزک، پایان امسال را زمان بهره‌برداری از این پروژه اعلام کرد.

عبدالرضا کرباسی، درخصوص روند اجرای تصفیه خانه شیرابه کهریزک به شهرنوشت، گفت: در حال حاضر 20 درصد از عملیات عمرانی پروژه اجرایی شده و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا آخر سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

او افزود: البته سعی داریم این پروژه را 22 بهمن به اتمام رسانده و مورد بهره‌برداری قرار دهیم.این عضو هیات علمی دانشکده محیط‌زیست دانشگاه تهران، در مورد فرایند طراحی و اجرای طرح توضیح داد: فاز مطالعاتی پروژه تصفیه‌خانه شیرابه کهریزک از سال 88 شروع شد و عملیات عمرانی آن از سال‌جاری آغاز شد و اواخر سال به اتمام می‌رسد که این پروسه زمانی در مقایسه با پروژه‌های مشابه، پروسه‌ای کوتاه مدت است.

مدیر پروژه تصفیه خانه شیرابه کهریزک، در مورد میزان ساعات‌کاری در اجرای پروژه، گفت: روزانه 20 ساعت کار در این پروژه انجام می‌شود که این مسئله باعث پیشرفت روند اجرای پروژه در کوتاه مدت می‌شود.

کرباسی در مورد عملیات عمرانی صورت گرفته در این پروژه، اعلام‌کرد: تا‌کنون گودبرداری طرح به‌طور کامل انجام شده و 40 هزار متر مکعب خاک‌برداری صورت گرفته است و به‌موازات این عملیات عمرانی تمامی استخرهای مورد نیاز حفر شده‌اند.

او، تعداد این استخرها را 8‌واحد اعلام کرد و افزود: تصفیه‌خانه شیرابه کهریزک8‌‌‌‌ استخر دارد که همگی آرماتوربندی شده‌اند.مدیر پروژه تصفیه‌خانه شیرابه کهریزک، اعتبار این پروژه را 6 میلیارد و 500 میلیون تومان اعلام کرد که این اعتبار هزینه 3 سال بعد از بهره‌برداری را شامل می‌شود.

از دیدگاه مدیر این پروژه، این طرح ظرفیت 1400 متر مکعب تصفیه شیرابه را در روز دارد و در خاورمیانه بزرگ‌ترین مرکز برای دفن زباله محسوب می‌شود.از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های تصفیه‌خانه شیرابه کهریزک این است که به‌طور همزمان از 2 سیستم بی‌هوازی و هوازی استفاده کرده و برای آبیاری فضای سبز قابل استفاده خواهد بود.

عملیات عمرانی این پروژه تا اواسط آبان ماه سال‌جاری به اتمام رسیده و بعد از آن تاسیسات مربوط به تصفیه‌خانه نصب می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس:شرایط بهداشتی کهریزک مطلوب است

نماینده مردم تهران در مجلس با ابراز رضایت از شرایط زیست‌محیطی مرکز بازیافت کهریزک اظهار داشت: موضوع بازیافت زباله‌ها برای سلامت شهروندان تهرانی ضرورتی است که اگر جدی گرفته نشود،

می‌تواند تهدیدی مهم باشد اما خوشبختانه در چند سال اخیر کهریزک به‌خوبی ساماندهی شده و مرکز بازیافتی در آن تاسیس شده است که پیش از این وجود نداشت.زهره الهیان، با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجازی که در حریم شهر تهران انجام می‌شود تاکید کرد: کهریزک در حریم تهران قرار دارد و قوانین مربوط به حریم شهر شامل این منطقه هم می‌شود. بنابراین حریم شهر نباید به تهدید تبدیل شود.

وی ادامه داد: کلیات طرحی که برای تهران و حریم آن وجود دارد بر تبدیل حریم شهر به فضاهای سبز و یا فضاهای آموزشی و فرهنگی تاکید دارد. کهریزک نیز به‌عنوان منطقه‌ای که در آن بازیافت زباله‌های شهری انجام می‌شود باید هرچه بیشتر ساماندهی شده و به شرایط ایده آل نزدیک‌تر شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقداماتی که برای بازیافت شیرابه‌ها در کهریزک در حال انجام است، تصریح کرد: این اقدامات می‌تواند به نفع سلامت شهر و شهروندان تهرانی باشد و نباید هیچ ساخت و ساز صنعتی در آن ناحیه انجام شود.

کد خبر 110725

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز