گروه بورس: معاون شرکت بورس از نزدیک بودن زمان عرضه سهام پالایشگاه‌ها و بیمه دانا در بورس خبر داد

bors-511-gh

به گزارش همشهری، در شرایطی که مدت‌هاست عرضه اولیه سهام شرکت‌ها در بورس متوقف شده است، تازه‌ترین خبر‌ها حکایت از آن دارد که به‌زودی مراحل نهایی عرضه سهام پالایشگاه‌ها و همچنین بیمه دانا در بورس آغاز خواهد شد. این در حالی است که موضوع عرضه سهام پالایشگاه‌ها به‌دلیل همکاری نکردن شرکت پالایش و پخش با تاخیر مواجه شده است.

مراحل نهایی آماده‌سازی‌ سهام پالایشگاه‌ها در بورس انجام شده و فقط ارائه برگه وکالت سهام این شرکت‌ها از سوی شرکت پالایش و پخش باقی مانده است. شرکت پالایش و پخش سهامدار عمده این شرکت‌هاست اما به دلایل نامعلومی در این زمینه با بورس همکاری نمی‌کند. بر همین اساس محمدرضا رستمی، معاون بورس اوراق بهادار تهران از ارائه صورت‌های مالی شرکت بیمه دانا به بورس خبر داد و به همشهری گفت: قرار است صورت‌های مالی بیمه دانا به‌زودی به بورس ارسال شود و پس از آن سهام شرکت بیمه بلافاصله پس از نشست معارفه در بورس عرضه می‌شود.

وی افزود: ظرف چند روز آینده صورت‌های مالی بیمه دانا به بورس ارائه می‌شود و ما امیدواریم در 2 هفته آینده سهام بیمه دانا برای نخستین بار در بورس عرضه شود. رستمی درباره درج نام 2 پالایشگاه تبریز و بندرعباس در بورس نیز توضیح داد: سازمان خصوصی‌سازی‌ وکالت عرضه سهام این دو شرکت را برعهده دارد و به‌دلیل همکاری نکردن شرکت پالایش و پخش نامه‌ای به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کرده است تا شرایط عرضه سهام این شرکت‌ها را فراهم کند اما سازمان بورس با استناد به قانون با این نامه موافقت نکرده است.

وی افزود: مراحل آماده‌سازی‌ سهام پالایشگاه‌ها انجام شده و فقط برگه وکالت سهام باقی مانده که باید از سوی شرکت پالایش و پخش ارائه شود اما این شرکت هنوز در این زمینه اقدام نکرده است. به همین دلیل سازمان خصوصی‌سازی‌ در مکاتبه با سازمان بورس نامه‌ای ارائه کرده که مشکل واگذاری سهام پالایشگاه‌ها حل شود اما این موضوع مورد موافقت سازمان بورس قرار نگرفته است

کد خبر 112824

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز