دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: شبکه زیرساخت دیتای کشور که در حال نصب و راه اندازی است، تا مهر به بهره برداری می‌رسد

Data

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود خسروی در نشست با خبرنگاران افزود: در هفته گذشته نیز، طرح ترانزیت شمال ـ‌ جنوب به بهره برداری رسید.

وی گفت: کابل های دریایی مخابراتی از شرق آسیا از طریق کانال سوئز به کشورهای غربی متصل می‌شود که با افتتاح این طرح، می‌توان از آن به عنوان مسیر پشتیبان و جایگزین برای این ترافیک استفاده کرد.

خسروی گفت: در این طرح از سه درگاه بین الملل در جنوب شامل چابهار، جاسک و بندرعباس، به کابل های مخابراتی بین الملل اتصال داریم و در شمال نیز از طریق درگاه‌های بین‌الملل آستارا و بازرگان به کابل‌های مخابراتی ترکیه، آذربایجان و روسیه متصل شدیم.

وی افزود: در هفته گذشته، شبکه یکپارچه سیگنالینک نیز به بهره برداری رسید. خسروی گفت: این شبکه یکپارچه، امکان مدیریت متمرکز در شبکه سوئیچ کشور را فراهم می‌کند.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح، علاوه بر افزایش امنیت در شبکه سوئیچ، کیفیت نیز افزایش پیدا می‌کند و امکان ارائه صورتحساب دقیق، به همه اپراتورهای حوزه ارتباطات کشور فراهم می شود.

خسروی گفت: همچنین با افتتاح این پروژه، شبکه سیگنالینگ بهینه سازی و ساده سازی شد.

کد خبر 113514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز