گروه سیاسی: مهم ترین پیام مردم در انتخابات 24 آذر خدمت صادقانه بود؛ ‌پیامی که اکثریت مردم آن را در گفتمان اصولگرایان دیدند و این چنین شد که اکثریت شوراهای اسلامی شهر و روستا در دست نامزدهای این جبهه قرار گرفت.

هرچند شاید بزرگترین درس انتخابات روز جمعه برای اصولگرایان این بود که اگر وحدت می‌داشتند، نتیجه انتخابات بسیار بهتر از وضعیت فعلی می‌شد.

علیرضا زاکانی عضو شورای معتمدین اصولگرایان با اشاره به حمایت قاطع اصولگرایان از دولت تاکید کرد : رأی مردم به هر یک از اصولگراها رأی به گفتمانی بود که شورای دوم، مجلس هفتم و دولت نهم مولود این گفتمان بودند. لذا اگر دیروز اختلافی برای رقابت بود امروز وحدت تنها سرمایه‌ ماست که دستمایه خدمت بیشتر به مردم خواهد بود.

زاکانی از مسئولان ستاد ائتلاف بزرگ اصولگریان در گفتگو با فارس افزود: پیروز اصلی میدان انتخابات مردم بودند. مردم با شناخت درست شرایط جهانی، منطقه‌ای و داخلی ،با حضور گسترده پای صندوق‌‌های رأی فصل نوینی را در نظام اسلامی آغاز کردند و تأیید مجددی نسبت به جهت‌گیری‌های اساسی نظام داشتند.

زاکانی یادآور شد: ما امیدواریم جریان اصولگرا متشکل از آحاد و گروه‌های مختلف در آینده بتواند با انسجام افزونتر از گذشته در مسیر خدمت به مردم گام بردارد.

شکست خودشیفتگی

محمد خوش چهره نماینده تهران در مجلس، انتخابات شورای شهر تهران ‌را شکست خودشیفتگی دولت دانست.

خوش‌چهره در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انتخابات شورای شهر تهران نشانگر شکست خودشیفتگی دولت و برآورد غلط دولت است، اظهار کرد: ظاهراً دولت از توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر عدم حضور دولت در انتخابات استفاده نکرد؛ در حالی که این امر می‌توانست کمک حکیمانه باشد.

عضو فراکسیون اکثریت مجلس با بیان اینکه امیدواریم دولت رفتار خود را تصحیح کرده باشد، اظهار داشت: امیدواریم دولت به توصیه‌های مقام معظم رهبری عمل کند؛ چرا که مردم در این انتخابات نشان دادند که به حرف توجه ندارند، بلکه براساس شعور دسته جمعی تصمیم‌گیری می‌کنند.

گفتمان غالب کشور

غلامرضا مصباحی مقدم عضو فراکسیون اکثریت مجلس هم گفت: گفتمان اصولگرایی، گفتمانی غالب در کشور است.

مصباحی مقدم در حاشیه جلسه سه شنبه مجلس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در اکثر شهرهای بزرگ لیست اصولگرایان مورد اعتماد مردم قرار گرفت، گفت: مردم در این انتخابات به لیست‌هایی که موجب تفرقه و تشتت در جمع اصولگرایان می‌شد، اعتنایی نکردند.

اصولگراها پیشتازند

محمدرضا باهنر،  نائب رئیس مجلس نیز گفت: اکثریت شوراهای اسلامی شهر و روستا در دست اصولگراهاست.

باهنر در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که برخی رسانه‌ها و گروه‌هایی که در انتخابات نتوانستند رای لازم را کسب کنند، با ایجاد هیاهو و جنجال آفرینی سعی می‌کنند صحت انتخابات را زیر سؤال ببرند، با بیان این که متاسفانه این حرفها، حرفهای تکراری زمان انتخابات است، گفت: از این فرصت‌های طلایی که ملت بوجود می‌آورند نباید استفاده بد کرد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با پاسخ منفی به این سؤال که آیا شکست ستاد انتخاباتی حامیان دولت در این انتخابات به معنی رویگردانی مردم از سیاست‌های رئیس جمهور بوده، گفت: این که عده‌ای انحصاراً خود را حامی دولت بدانند، یک ظلم در حق رئیس جمهور است؛ چرا که همه اصولگرایان حامی و پشتوان دولت هستند.

اعتماد به اصولگراها

محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه در پایان نشست دبیران این حزب، با اشاره به حضور حماسی مردم در پای صندوق‌های رای با توجه به انتخابات شوراها گفت: پیروزی نسبی اصولگرایان در انتخابات شوراها نشان اعتماد مردمی به جریان اصولگرایی است.

کد خبر 11408

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز