به گزارش همشهری آنلاین این کتاب که حافظ به روایت کیارستمی نام دارد در قطع جیبی کوچک تنظیم شده است و کیارستمی فیلمساز شهیر ایرانی سالها همنشینی خود با حافظ را به صورت تک مصرع در فصول مختلف گرد آورده و در قابی خاص وبا طرح اسلیمی آورده است.
بهاء الدین خرمشاهی که کتاب حافظ پژوهی اش برگزیده بهترین کتاب سال شده است نیز بر کتاب مقدمهای نگاشته و آورده است که پیش از دیدن این کتاب اعتقادی به کارهایی از این دست ( برجسته سازی مصرع به مصرع) نداشته اما «بنده حافظ پژوه دست کم دویست بار حافظ را خوانده ام و این بار و این جداسازی و فاصله گذاری و قالب گیری و برجسته سازی شما ( کیارستمی ) به نحوی بود که بر عادت پنجاه ساله من و انسم - به همین مدت - با شعر حافظ غلبه کرد... حسن کار شما این است که به قیمت برجسته سازی ابیات کمتر مشهور، کمتر از اشعار خیلی معروف و ضرب المثل شده حافظ استفاده کرده اید. حاصل کار شما یک تنوع هنری مهم در کار و بار شعر و حافظ پژوهی است.»
برخلاف حافظ به روایت شاملو که انتقادات فراوانی رابر انگیخت و شاملو نیز در ابتدای این کتاب دلایل خود برای چنین گزینشی را روایت کرده بود ، از کیارستمی هیچ مقدمه و مطلبی در توضییح و تشریح کارش نیامده است و تنها در ابتدای کتاب در ابتدای کتاب این جمله از آرتور رمبو (1854-1891) آمده است؛ «باید مطلقا مدرن بود.»
حافظ کیارستمی در 693 صفحه جیبی کوچک از سوی انتشارات فرزان روز و در 18 فصل زیر انتشار یافته است:
عشق و شباب، در مدحت معشوق، تمنای وصال، نسیم بهشت، در رفتن جان از بدن، شب فراق، شراب تلخ، عیب و هنر می، گفت وگو در غیاب، غم عشق، اسرار عشق و مستی، پیام به معشوق، مژده وصل و .... باید منتظر بود و دید منتقدین چگونه نسبت به این اثر واکنش نشان میدهند.