یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

شاید نیاز مبرم به‌رقابت خودرو‌ها برای گرفتن سریع‌تر جای پارک باعث شده برخی راننده‌ها خودروهاشان را به‌باشگاه‌های ورزشی ببرند.

تابلو

البته این باشگاه‌ ورزشی همان‌طور که در تصویری که احمد‌شاکر برای ما ارسال کرده مشاهده می‌کنید، چیزی جز یک زمین ورزشی عمومی نیست. ‌این محوطه ورزشی در منطقه‌توانیر تهران یکی از چندین زمین ورزشی است که برخی راننده‌ها بدون توجه به‌عمومی بودن آن، خودرو‌شان را در آن پارک و محل را ترک می‌کنند حال آنکه مسئولان برای راه‌اندازی این محوطه‌های بازی زمان و هزینه بسیاری صرف کرده‌اند و کودکان و جوانان ورزش‌دوست نیز از این حرکت راننده‌ها حسابی شاکی هستند.

به‌‌هرحال چنانچه جرثقیل‌ها، به دستور ماموران اداره راهنمایی و رانندگی این خودرو‌ها را از محل بازی کودکان و نوجوانان دور کنند و مردم نیز این موضوع را به‌سرعت اطلاع‌رسانی کنند شاید دیگر شاهد حضور بی‌جای این خودرو‌های ورزشکار نباشیم.

مسافر خوشبو

گویا برخی تصور می‌کنند استفاده از محصولات خوشبو‌کننده و از بین‌برنده بوی عرق فقط ویژه تابستان است و برای باقی‌ سال کاربردی ندارد. فقط کافی است شخصی با این طرز تفکر وارد یکی از واگن‌های مترو یا اتوبوس‌ شرکت واحد شود و بخواهد میله‌های افقی بالای سرش را نیز بگیرد.

درست همین لحظه بسیاری از اطرافیان وی ترجیح می‌دهند جابه‌جا شوند و خود را از دست وی نجات دهند. این روز‌ها در باشگاه‌های ورزشی نیز در کنار تابلو‌های گوناگونی که حتی پرداخت بموقع شهریه را گوشزد می‌کنند جای تابلویی با مضمون «لطفا از اسپری خوشبو‌کننده بدن استفاده کنید» خالی است.

سرانجام نان خشک

نان خشک یکی از مواد قابل بازیافت و قابل استفاده محسوب می‌شود. بسیاری از خانواده‌های ایرانی این موضوع را در نظر گرفته و نان خشک را از سایر زباله‌ها جدا می‌کنند. اما این موضوع که سرانجامِ نان‌خشک‌ها به کجا ختم می‌شود برای بسیاری نیز بی‌اهمیت جلوه می‌کند. برای نمونه کیسه‌های نان خشک را به امید اینکه سرنشینان خودروهای ویژه بازیافت می‌آیند و آنها را بر می‌دارند به‌دسته سطل‌های مکانیزه زباله آویزان می‌کنند.

این در‌حالی است که گاهی این نان خشک‌ها به ‌دست افرادی می‌افتد که آنها را خوراک نامناسبی برای طیور و دام می‌کنند. و اما 2راهکار پیش‌روی شهروندان برای رساندن نان‌‌خشک به بخش بازیافت شهرداری وجود دارد؛ نخست اینکه اهالی خانه هوشیار باشند که هر چند روز یکبار خودروهای ویژه جمع‌آوری زباله‌های تفکیکی با آن آهنگ ملایم و مشخص‌شان سر می‌رسند و دوم اینکه اگر بر این عقیده‌اند که در محل زندگی‌شان این خودروها دیده نمی‌شوند‌برای اطلاع این موضوع و همچنین نصب سطل‌های تفکیکی با مرکز سامانه 137تماس بگیرند.

نوجوانی و هزار خطر

گویا با فرا‌رسیدن سال تحصیلی، کنترل خانواده‌ها روی برخی از بازی‌ها و ورزش‌هایی که فرزندانشان می‌توانند در کوچه و خیابان انجام دهند نیز کمتر شده است. این در حالی است که حس بازی یا گاهی بازیگوشی در آنها می‌تواند در هر لحظه باعث شود که آنها از غفلت والدین استفاده کرده و بدون در نظر گرفتن موارد ایمنی با هزار خطر به فعالیت‌بدنی بپردازند.

برای نمونه مانند آنچه در تصویر می‌بینید یکی از نوجوانان شهر نه‌تنها ساعات پایانی شب را برای دوچرخه‌سواری در یکی از بزرگراه‌ها انتخاب کرده بلکه بر‌خلاف جهت حرکت‌خودروها نیز در حال حرکت است. به‌هر حال خانواده‌ها باید برای بازی و ورزش فرزندان‌ خود در طول سال تحصیلی نیز برنامه‌ریزی کنند و آنها را زیر نظر داشته باشند.

کد خبر 118077

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز