گروه حوادث: سارقان جوان بعد از آنکه به خاطر زورگیری از راننده یک خودروی زانتیا دستگیر شدند، ادعا کردند به‌خاطر آنکه شیشه مصرف کرده بودند،

متهم زورگیری

کنترل خود را از دست داده و نمی‌دانسته‌اند چه کاری دارند انجام می‌دهند. ششم مهرماه گذشته، هنگامی که مأموران گشت کلانتری 152 خانی‌آباد در حال گشتزنی در منطقه بودند، راننده یک خودروی زانتیا، سراسیمه و وحشت‌زده به آنها مراجعه کرد و گفت که2سارق زورگیر که سوار یک پراید سفیدرنگ بوده‌اند،

با تهدید قمه و چاقو اقدام به سرقت 900 هزار تومان از وی کرده‌اند. با این شکایت، ماموران به‌سرعت عملیات مهار را آغاز کردند و دقایقی بعد خودروی پراید مشکوک را که 2‌سرنشین داشت شناسایی کردند و به راننده دستور ایست دادند اما راننده به جای توقف با دور‌زدن در خیابان یکطرفه و حرکت در مسیر خلاف حرکت سایر خودروها سعی کرد از محل بگریزد.

مأموران گشت با مشاهده فرار پراید، به تعقیب آنها پرداختند ولی راننده با وجود آنکه با چند خودروی عبوری تصادف کرده بود سعی می‌کرد به هر صورت راهی برای فرار بگشاید اما سرانجام بعد از تصادف شدید با یک پیکان مجبور به توقف شد.

با توقف خودروی پراید، 2 سرنشین آن سعی کردند با پای پیاده به فرار خود ادامه دهند اما ناکام ماندند و به سرعت دستگیر شدند، این در حالی بود که ماموران در بازرسی خودروی آنها، 2 قبضه سلاح سرد و پول سرقت‌شده از راننده زانتیا را کشف کردند.
با دستگیری متهمان و با دستور دادیار شعبه ششم دادیاری دادسرای ناحیه 27 تهران، کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تحقیق درباره پرونده پرداختند.

نخستین شاکی پرونده (راننده زانتیا) پس از حضور در پایگاه پنجم درباره ماجرایی که رخ داده بود به کارآگاهان گفت: آن شب در حال عبور از خیابان عبدل‌آباد بودم که ناگهان پراید سفیدرنگی پس از سبقت گرفتن، جلوی من توقف کرد و من هم مجبور شدم که توقف کنم. در همین هنگام 2 مرد جوان درحالی‌که قمه و چاقو در دست داشتند با صدای بلند و با ایجاد رعب و وحشت به سمت من دویدند و پول‌هایم را سرقت کردند و سپس سوار بر خودرویشان از محل دور شدند اما من به تعقیب آنها پرداختم و هنگامی که ماشین پلیس را دیدم، به‌سرعت موضوع را اطلاع دادم.

سرقت شیشه‌ای

در جریان تحقیقات پلیسی، متهمان در اعترافات خود به کارآگاهان گفتند: هنگام سرقت هر دو نفرمان شیشه مصرف کرده بودیم و به همین علت در شرایط روحی و روانی مناسبی قرار نداشتیم. کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود درباره این دو جوان، دریافتند که آنها از متهمانی هستند که برای ساکنان منطقه ایجاد مزاحمت کرده و باعث ترس و وحشت اهالی محل شده‌اند و مدتی قبل نیز با مراجعه به خانه یکی از اهالی منطقه عبدل‌آباد، وی را با ضربات چاقو و قمه مجروح کرده بودند.

سرهنگ کارآگاه علی اکبر اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به احتمال ارتکاب جرایم مختلف از سوی متهمان، دستور انتشار تصویر بدون پوشش چهره هر دو متهم صادر شده است که از تمامی مالباختگان و شهروندانی که از این متهمان شکایتی دارند، دعوت می‌شود برای طرح شکایت خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ یا شعبه ششم دادیاری دادسرای امور جنایی تهران مراجعه کنند. همچنین از کسانی که از جرایم متهمان دستگیر شده اطلاعاتی دارند درخواست می‌شود، اطلاعات خود را از طریق شماره تماس‌های 51055138، 51055463 و 51055465 در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

کد خبر 118360

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز