گروه حوادث: سرعت سرسام آور خودروی زن سارق هم نتوانست او را از دست پلیس فراری دهد.

متهم

خودروی این زن بعد از 9‌کیلومتر ویراژ دادن در آزادراه تهران - کرج با چند خودروی عبوری برخورد کرد و او به دام پلیس افتاد.
14 شهریور امسال ماموران گشت پلیس آگاهی تهران در نزدیکی میدان آزادی به یک خودروی پراید که زن جوانی راننده آن بود مشکوک شدند.

آنها شماره پلاک خودرو را به مرکز پلیس مخابره کردند و وقتی مطمئن شدند که خودرو سرقتی است، به زن جوان فرمان ایست دادند.این زن اما به محض مشاهده خودروی پلیس، پایش را روی پدال گاز گذاشت و با سرعت سرسام‌آوری فرار کرد.

تعقیب و گریز

ماموران گشت، تعقیب خودروی پراید را شروع کردند و همزمان مشخصات این خودرو را به دیگر تیم‌های گشتی مخابره کردند. زن جوان که قصد داشت هر طوری شده از دست ماموران فرار کند، در آزادراه ویراژ می‌داد و سعی می‌کرد با حرکت زیگزاگی، از دید پلیس پنهان شود. عملیات تعقیب 9 کیلومتر ادامه یافت و ماموران همچنان تلاش می‌کردند هر طوری شده خودروی پراید را متوقف کنند تا اینکه سرانجام زن جوان کنترل خودرو را از دست داد و بعد از برخورد با چند خودروی عبوری متوقف شد.

ماجرا به همین جا ختم نشد، چرا که وقتی ماموران خود را به محل تصادف رساندند، زن جوان شیشه‌های ماشین را بالا کشید و همه درها را قفل کرد تا شاید پلیس از دستگیر کردن او منصرف شود. ماموران با مشاهده این صحنه چند بار به او هشدار دادند که از ماشین پیاده شود اما وقتی دیدند این زن قصد تسلیم شدن ندارد، بعد از باز‌کردن در خودرو زن جوان را بازداشت کردند.

دزد معتاد

متهم بلافاصله به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران منتقل شد و همزمان صاحب ماشین نیز به اداره آگاهی فراخوانده شد.
مالباخته که زن میانسالی بود با دیدن زن جوان گفت: چند روز پیش برای خرید به فروشگاهی در خیابان ستارخان رفته و ماشینم را در نزدیکی فروشگاه پارک کرده بودم.

ساعتی بعد وقتی به محل پارک ماشین برگشتم، زن و مرد جوانی را دیدم که سوار ماشین شده و در حال حرکتند. با خودم گفتم ماشین آنها چقدر شبیه ماشین من است اما وقتی دیدم محل پارک خودروام خالی است، فهمیدم که آنها دزد هستند. بلافاصله شروع به سر و صدا کردم و از مردم کمک خواستم اما این زن و همدستش با سرعت زیادی از محل فرار کردند و ماشینم را به سرقت بردند.

بعد از حرف‌های شاکی، بازجویی از متهم دستگیر شده شروع شد و او با اعتراف به سرقت پراید گفت: این خودرو را به تنهایی سرقت کردم و هیچ همدستی نداشتم. من به خاطر اینکه پولی برای خرید مواد‌مخدر نداشتم، تصمیم به سرقت ماشین گرفتم و این نخستین باری بود که دست به سرقت می‌زدم. تا حالا هم هیچ سابقه‌ کیفری ندارم و چون از زندان رفتن می‌ترسیدم، می‌خواستم هر طوری شده از دست ماموران فرار کنم.

سرهنگ یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: متهم به مخدر کراک اعتیاد دارد و از آنجا که احتمال می‌رود وی سرقت‌های دیگری هم مرتکب شده باشد، تحقیقات تکمیلی از او ادامه دارد.

کد خبر 117160

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز