پاریس: گارد ساحلی فرانسه عبور شناگرانی را که قصد رکوردشکنی در کانال مانش با شنا‌کردن را دارند ممنوع اعلام کرد.

La Manche channel

افراد بسیاری از کشورهای گوناگون تلاش می‌کنند که مسی33.7 کیلومتری کانال مانش را از شهر داور تا شهر کلی شنا کنند اما مسئولان گارد ساحلی فرانسه اعلام کرده‌اند که این مسئله ممکن است باعث مرگ آنها شود. این مسیر یک منطقه شلوغ دریایی به‌حساب می‌آید و به‌گفته دولت فرانسه احتمال برخورد شناگران با کشتی‌ها بسیار زیاد است.

هر روز بیش از 500‌کشتی از این مسیر عبور می‌کنند و به‌همین خاطر جان شناگران در خطر قرار دارد. گشت‌های دریایی فرانسه موظف شده‌اند به‌صورت جدی با کسانی که قصد شنا در این مسیر را دارند برخورد کنند.

رکوردشکنی با پاهای آلومینیومی

پکن: یک مرد چینی در حالی که دو پای آلومینیومی را به پاهای خودش وصل کرده بود توانست با حرکت روی طنابی در ارتفاع 22‌متری نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند. ساماتی‌یمینگ،33‌ساله در‌حالی که صدها نفر از مردم برای تماشای رکوردشکنی او جمع شده بودند طول20‌متری این طناب را طی کرد. او هیچ وسیله ایمنی برای این رکوردشکنی نداشت و پس از طی 5‌ قدم نزدیک بود سقوط کند. ساماتی‌یمینگ از زمانی که 18‌سال داشته استفاده از این پاها را شروع کرده و تاکنون رکوردهای گوناگونی را به نام خود ثبت کرده است. در سال 2004‌ او درهمین وضعیت مسافت 290‌کیلومتر را طی 8‌روز پیاده‌روی
کرده بود.

آثار هنری با استفاده از بند‌کفش

بوگوتا: بسیاری از کسانی که آثار یک هنرمند کلمبیایی را می‌بینند در ابتدا فکر می‌کنند در حال تماشای یک تابلوی نقاشی معمولی هستند اما واقعیت این است که فدریکو‌اوریبه فقط از بند‌کفش برای خلق آثارش استفاده می‌کند! تماشاگران فقط با نگاه دقیق و نزدیک به تابلوهای فدریکو‌اوریبه متوجه می‌شوند که او برای ساخت آثار خود از هزاران بند‌کفش با رنگ‌های گوناگون استفاده کرده است.

پیچ و تاب دادن بندهای کفش برای خلق هر کدام این تابلوها بیشتر از یک‌ماه طول می‌کشد و فدریکو‌اوریبه هزینه زندگی خود را با استفاده از فروش آنها تامین می‌کند. این هنرمند 47‌ساله می‌گوید فکر این کار یک روز صبح و در هنگام بستن بندهای رنگی کفشش به ذهنش خطور کرده است. قیمت آثاراو به‌صورت میانگین 70‌هزار دلار است.

توقف خدمات شرکت پست به‌خاطر گربه

لندن: شرکت پست انگلیس اعلام کرده است نامه‌های یک خانواده را به‌خاطر حمله گربه به‌پستچی‌ها دیگر تحویل نمی‌دهد! در خانه این خانواده یک گربه از مدت‌ها پیش زندگی می‌کند که به کسی کاری ندارد و فقط به پستچی‌ها حمله می‌کند! این گربه تاکنون چند بار با پنجه‌هایش دست‌های کارمندان اداره پست را که قصد انداختن نامه به داخل این خانه را داشته‌اند حسابی زخمی کرده است.

پستچی‌های اداره پست این منطقه می‌گویند این گربه در ساعت کاری آنها پشت در کشیک می‌کشد و به‌محض باز‌شدن دریچه‌نامه، آنها را مورد حمله قرار می‌دهد. شرکت پست انگلیس به‌همین خاطر با ارسال نامه‌‌ای رسمی اعلام کرده است این شرکت خدمات خود را به این خانواده متوقف می‌کند.

کد خبر 119814

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز