به گزارش مهر، سردار محسن انصاری در حاشیه «دهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک» افزود: معابر تهران حداکثر برای دو میلیون دستگاه خودرو ظرفیت دارند، در صورتی که در حال حاضر 5/3 میلیون دستگاه خودرو در تهران تردد میکنند.
این مدرس دانشگاه با اشاره به این که زمانی که ظرفیت معابر کمتر از تعداد خودروها باشد ترافیک نیز افزایش پیدا میکند، اظهار کرد: راهکار کاهش ترافیک به کارگیری پنج ساز و کار عملی است که میتواند ترافیک را برای شهروندان قابل تحمل کند.
انصاری تصریح کرد: در مرحله نخست باید رفتار ترافیکی شهروندان اصلاح شود و راهکار دوم توسعه حمل و نقل عمومی ارزان و سریع است، چرا که با این اقدام شهروندان تشویق میشوند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و ایجاد مدیریت یکپارچه ترافیک، سومین راه حل کنترل ترافیک است که در آن از موازیکاری جلوگیری میشود.
رئیس اسبق پلیس راهنمایی رانندگی کشور در پایان راهکار چهارم را توسعه دولت الکترونیک به منظور مدیریت سفرهای درون شهری که موجب حذف سفرهای غیر ضروری میشود، دانست و خاطرنشان کرد: در مرحله آخر، کاهش عمر خودروهای در حال حرکت میبایست مورد توجه قرار گیرد.
«دهمین کنفرانس بینالمللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک» در روزهای دوم و سوم آذر ماه جاری از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در محل سالن همایشهای برج میلاد برگزار شد.