سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین : وزیر آموزش و پرورش در جمع روسای هیات های بدوی و تجدیدنظر کشور از صدور ابلاغ مدیریت مدرسه برای 4900 معلم شهید این وزارتخانه خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، حاجی بابایی با اشاره به اینکه اصل تربیت در مدرسه شکل می‌گیرد و مدیر مدرسه، رئیس سنگر تربیت است، افزود: 4900 معلم شهید آموزش و پرورش به عنوان هادیان و منادیان تربیت معرفی می‌شوند تا اسوه‌ای برای تمامی مسوولان و مدیران آموزش و پرورش باشند.

وی خاطرنشان ساخت: امروز هدف جنگ نرم دشمن، مدرسه است، بنابراین باید قله‌ای در مدرسه تعریف شود که فتح ناشدنی است و آن اوج تربیت، یعنی شهادت است.

به اعتقاد وزیر آموزش و پرورش، نشانه‌گیری نظام تعلیم و تربیت باید به سمت مسیر عاشورا باشد و برگزیدن هر مسیری جز این مسیر، انحرافی خواهد بود.

حاجی بابایی با تاکید بر قانون مصوب مجلس درخصوص اشتغال شهدا عنوان داشت: احکام جدید مدیریت برای 4900 معلم شهید آموزش و پرورش صادر و حق مدیریت به خانواده‌ی معظم آنان اعطا خواهد گردید.

بی‌توجهی به ادای حقوق به موقع معلمان بزرگترین جرم در آموزش و پرورش است

وی 70 درصد مشکلات آموزش و پرورش را از نوع مدیریتی خواند و بیان داشت: بی‌توجهی به قانون و عدم اجرای صحیح آن، فقدان آموزش‌های مناسب، تحویل نگرفتن معلم و سخن نگفتن با وی و ... زمینه ساز ارتکاب جرم است.

حاجی بابایی با اشاره به وضع قوانین برای سالم‌سازی سیستم تاکید کرد: آموزش و پرورش باید نماد پاکی، صداقت و آیینه تمام نمای تربیت باشد.

وی بزرگترین جرم در آموزش و پرورش را بی‌توجهی به ادای حقوق به موقع معلمان خواند و یادآور شد: مسوولی که با وجود فراهم بودن امکانات کار، حتی یک روز، پرداخت حقوق معلمان را به تعویق اندازد، مجرم است و باید دادگاهی شود.

حاجی بابایی در ادامه با برشماری وظایف هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری نظیر؛ داشتن نگاه آموزشی و نظارتی در انجام امور افزود: قوانین باید به گونه‌ای باشد که امکان اجرایی شدن داشته باشد.

 

کد خبر 123228

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز