همشهری آنلاین: پنجمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بلاروس برای تعیین رییس جمهوری جدید از میان 10 نامزد انتخابات، از صبح روز یکشنبه در این کشور آغاز شد.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس

به گزارش ایرنا از مسکو، بیش از شش هزار حوزه انتخاباتی در کشور بلاروس و 44 حوزه انتخاباتی در چند کشور دیگر از صبح روز یکشنبه ، فعالیت خود را برای رای گیری از مردم آغاز کردند.

بر اساس این گزارش بیش از هفت میلیون رای دهنده بلاروسی واجد شرکت در این انتخابات هستند.

'آلکساندر لوکاشنکو' رییس جمهوری کنونی بلاروس که از سال 1994 سه دوره متوالی رییس جمهور این کشور می باشد، برای چهارمین بار در انتخابات شرکت کرده است.

'ولادیمیر نیکلایف' رهبر جنبش اجتماعی 'حقایق را بگو' و 'آندره سانیکوف' از رهبران مخالفان دولت بلاروس ،از رقیبان اصلی 'لوکاشنکو ' در این انتخابات محسوب می شوند.

گفته شده است ،بیش از یک هزار ناظر ، از سازمان امنیت و همکاری اروپا و جامعه کشورهای مشترک المنافع 'همسود' بر روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بلاروس نظارت دارند.

حدود 600 خبرنگار خارجی نیز پوشش خبری این انتخابات را برعهده دارند.

طبق قوانین بلاروس، نامزدی که بیش از 50 درصد آرا را بدست آورد ،در انتخابات ریاست جمهوری پیروز می شود و اگر تعداد آرای نامزدها به حد نصاب لازم نرسد، دور دوم انتخابات ظرف دو هفته آینده برگزار و فردی که اکثریت آرا را کسب کند، نامزد پیروز شناخته می شود .

بلاروس با 207 هزار و 600 کیلومتر مربع مساحت و 10 میلیون و 300 هزار نفر جمعیت با کشورهای روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی، و لتونی هم مرز است .

کد خبر 123505
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز