سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود با موضوع دادگاه بین‌المللی ویژه رسیدگی به پرونده ترور رفیق حریری نخست‌وزیر پیشین لبنان و روند پیگیری فعالیت‌های آن گفت:

سردار محمد کوثری

ما شفاف اعلام کردیم که با صدور رای دادگاه بین‌المللی رفیق حریری نخست‌وزیر پیشین لبنان مخالف هستیم زیرا این رای از طرف آمریکا و اسرائیل صادر شده است. از سوی دیگر، ساعاتی قبل از سخنرانی حزب‌الله، علی اکبر ولایتی، مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب نیز ‌ اعلام کرد که صحنه‌گردان دادگاه بین‌المللی رفیق حریری صهیونیست‌ها و آمریکا هستند. در این باره با نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، سردار محمد کوثری گفت‌وگو کرده‌ایم:

  • اظهار نظر اخیر سیدحسن نصرالله و همچنین مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب درباره دادگاه ترور رفیق حریری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا ما شاهد جعل اسناد در این دادگاه بین‌المللی هستیم؟

این مسئله که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در دادگاه رفیق حریری نفوذ کرده تا بتوانند جنایت‌هایی که خودشان انجام دادند ظاهر قانونی به آن دهند کاملا آشکار است. آنها می‌خواهند به‌صورتی عمل کنند که در نهایت وانمود شود که عاملان ترور مثلا ایران و حزب‌الله بوده اند که این مسئله مورد پیش‌بینی مسئولان کشورمان در ماه‌های گذشته هم قرار گرفت و هشدار دادند که دادگاه ساختگی ترور رفیق حریری به‌دنبال این است تا بتواند ذهن مردم را به سمتی بکشاند که ایران و حزب‌الله درگیر این ترور بوده‌اند و باز هم می‌بینیم که در آستانه اعلام رای هیات موسوم به تحقیق و تفحص، سید حسن نصرالله هم در صحبت‌هایش تاکید می‌کند که مردم هوشیار باشند که این یک دادگاه واقعی نیست یا آقای ولایتی مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب هم بحث‌هایی را مطرح می‌کنند که نشان می‌دهد می‌دانند چه جعلی و تقلبی قرار است صورت بگیرد.

  • فکر می‌کنید چرا حزب‌الله در این جریان مورد هجمه و اتهام افکنی غرب و آمریکا و رسانه هایشان قرار می‌گیرد؟

جایگاه حزب‌الله در منطقه یک جایگاه ویژه است. کارتل‌های رسانه‌ای آمریکا و غرب نیز تحت سلطه صهیونیسم کار می‌کنند، طبیعی است که پس از پیروز شدن حزب‌الله در جنگ 33 روزه و تضعیف رژیم صهیونیستی در آن جنگ، آنها بخواهند این مسائل را بازسازی کنند؛ بنابراین ترور رفیق حریری نخست‌وزیر پیشین لبنان که افکار عمومی به‌دنبال شناسایی مقصرانش است، به‌عنوان دستاویزی قرار می‌گیرد برای بازسازی شکست‌های رژیم صهیونیستی و سرپوش گذاشتن به جنایتی که خود این رژیم مرتکب آن شده است. آنها می‌خواهند کاری بکنند که باعث تقویت صهیونیست‌ها از یک طرف و تضعیف حزب‌الله از طرف دیگر شود.

  • درصورتی که نام حزب‌الله و دیگران در دادگاه ترور رفیق حریری برده شود واکنش‌ها چه خواهد بود؟

بالاخره تروریست‌تر و جنایتکارتر از اسرائیل، ما سراغ نداریم. موارد ترور بسیار زیاد از رژیم صهیونیستی سراغ داریم که همه نگاه‌ها درباره ترور رفیق حریری را معطوف به سازمان جاسوسی موساد می‌کند، حالا اینکه می‌خواهند چنین موردی را به دیگران ربط دهند، مانند جریان هسته‌ای ماست که اتهاماتی را علیه ما می‌زنند اما به‌صورت شفاف اعلام کردیم که بیایند ببینند که فعالیت‌های ما کاملا صلح آمیز است.

از 120 کشور آمدند و دیدند. وقتی ما برای جهانیان اینقدر شفاف موضوعات را مطرح می‌کنیم طبیعی است که افکار عمومی جهان اینچنین شائبه‌ای را قبول نخواهند کرد. افکار عمومی می‌دانند که اسناد دادگاه ترور رفیق حریری تقلبی است و نتیجه این دادگاه علیه موساد و استکبار تمام خواهد شد.

کد خبر 126051

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز