همشهری آنلاین: پس از انتشار خبر کناره گیری 'مارنصرالله بطرس صفیر' رهبر مسیحیان مارونی لبنان از سمت خود در اوج بحران سیاسی در این کشور،'میشل سلیمان' رییس جمهور و 'سعد حریری' نخست وزیر دولت انتقالی لبنان طی نامه های جداگانه ای از خدمات وی تقدیر کردند.

 رهبر مسیحیان مارونی لبنان از منصب خود کناره گرفت

به گزارش ایرنا از بیروت، صفیر در ماه های اخیر با وارد کردن اتهاماتی به حزب الله و هم پیمانان مسیحی آن، نفوذ خود را در میان نیمی از مسیحیان لبنان بویژه طرفداران میشل عون و سلیمان فرنجیه از سران مسیحی لبنان از دست داد.

بسیاری از گروه های مسیحی لبنان مانند 'حزب آزاد ملی' به ریاست 'میشل عون' و حزب 'المرده' به ریاست سلیمان فرنجیه از عملکرد مار نصرالله بطرس صفیر انتقاد کرده اند ولی در عین حال در خلال ساعات اخیر تاکنون هیچ واکنشی نسبت به درخواست استعفای صفیر از خود بروز نداده اند.

روزنامه الاخبار در این راستا نوشت: به منظور پایان دادن به دیدارهای مشکوک از بکرکی (محل اقامت نصر الله صفیر)، واتیکان در آینده ای نزدیک و ظرف کمتر از یک هفته درخواست استعفای صفیر را قبول خواهد کرد.

ازسوی دیگر' ناظم خوری' نماینده سابق مجلس لبنان و مشاور 'میشل سلیمان' رییس جمهور این کشور بعد از تسلیم نامه رییس جمهور لبنان به صفیر که در آن از خدمات مار نصرالله در راه وطن و لبنان قدردانی شده گفت: تصمیم وی مبنی بر استعفا ناشی از قناعت کامل و نیز درک وی نسبت به مسایل طایفه ای و ملی و همچنین در راستای مصلحت ملی و طایفه ای است.

مشاور میشل سلیمان پیرامون امکان برگشت مارنصرالله بطرس صفیر از درخواست استعفای خود افزود: این مساله به خود او باز می گردد.

از سوی دیگر'سعد حریری' نخست وزیر دولت انتقالی لبنان در نامه خود به صفیر نوشت: بر همگان واجب است که با لحظه ای تأمل به دور از احساسات، نسبت به ربع قرن فعالیت صفیر در شرایط سخت و اتخاذ مواضع در خور مصلحت لبنان و گفتن کلمه حق و پایبندی به اصول ثابت لبنان، از وی قدردانی کنند.

مارنصرالله بطرس صفیر نیز که نامه حریری را از طریق 'داوود صایغ' مشاور سعد حریری دریافت کرده، از سخنان سعد حریری که طی آن از نامزد شدن مجدد خود برای تشکیل دولت خبر داده بود، تشکر کرد.

نصرالله صفیر رهبر مارونی های لبنان طی مدت حضور خود در بکرکی با اعلان مواضع ضد مقاومت، سوریه و حتی گاهی ایران، بسیاری از مسیحیان لبنان را از خود دور کرده است.

کد خبر 126411
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز