پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دادگاه مورد حمایت سازمان ملل متحد که در مورد ترور «رفیق حریری»، نخست وزیر سابق لبنان تحقیق می‌کند، در نخستین جلسه خود که در هلند تشکیل شد، دستورالعمل هایی را برای ادامه محاکمه این پرونده صادر کرد.

رفیق حریری

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این دادگاه اگرچه از مراحل قانونی لبنان پیروی می‌کند اما «آنتونیو کاسسی»، قاضی این د ادگاه چهارشنبه (27 بهمن) حکمی صادر کرد که به موجب آن، این دادگاه تفسیر گسترده‌تری از قانون ضد تروریسم لبنان را اعمال می‌کند.

بنا بر این گزارش، لبنان تروریسم را به تمام اعمالی که باعث ایجاد ترس و وحشت می‌شوند از جمله استفاده از مواد منفجره، مواد قابل اشتعال، سمی و عفونت زا اطلاق می‌کند.

بمبی که در سال 2005 میلادی در یک کامیون تعبیه شده بود، رفیق حریری و ۲۲ تن دیگر را در بیروت از پای درآورد.

طبق این گزارش، اعتقاد بر این است که پیش‌نویس کیفر خواست مهر و موم شده ارسال شده توسط دادستان‌ها، برخی اعضای حزب‌الله لبنان را متهم می‌کند. این در حالی است که حزب‌الله بارها چنین اتهامی را به شدت تکذیب کرده است.

سعد حریری، پسر رفیق حریری و نخست‌وزیر پیشین لبنان در سال ۲۰۰۹ میلادی کرسی نخست‌وزیری را به دست گرفت اما ماه گذشته در مناقشه‌های سیاسی از قدرت برکنار شد.

وی به طور موقت تا زمانی که جانشین وی، نجیب میقاتی که تحت حمایت حزب‌الله قرار دارد دولت جدیدی را تشکیل نداده به کار خود ادامه خواهد داد.

کد خبر 128535
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز