چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۵:۴۷
۰ نفر

گروه حوادث: اعضای باند مخوف سرقت و زورگیری، وقتی در تهران اوضاع را خطرناک می‌دیدند برای ادامه سرقت‌ها، راهی شهرهای دیگر می‌شدند.

باند سرقت


تحقیقات پلیس برای دستگیری متهمان زمانی آغاز شد که ماموران متوجه افزایش محسوس سرقت‌هایی شدند که با شگرد خفه‌کنی و کیف‌قاپی، از مقابل بانک‌ها و مراکز اقتصادی صورت می‌گرفت. اطلاعاتی که از شاکیان به دست آمده بود، ماموران را به این نتیجه رساند که چند دزد حرفه‌ای با راه‌اندازی یک باند مخوف، دست به سرقت‌های سریالی در پایتخت می‌زنند.

آنها متوجه شدند که اعضای این باند از 3 روش کیف‌قاپی، خفه‌کنی و پنچری برای اجرای نقشه‌هایشان استفاده می‌کنند و برای اینکه طعمه‌هایشان آنها را تعقیب نکنند، بعد از هر سرقت، لباس‌های مالباخته را پاره می‌‌کنند. ماموران که بررسی‌های گسترده‌ای را برای شناسایی اعضای این باند آغاز کرده بودند، متوجه شدند سرکرده این باند مخوف مردی به اسم عباس است که از مجرمان سابقه‌دار و افراد شرور جنوب‌شرق تهران به‌شمار می‌رود و جرایم خود را با همدستی 2 نفر از برادرانش انجام می‌دهد. با شناسایی سردسته باند و برادرهایش، رفته‌رفته دیگرسارقان هم شناسایی شدند اما ماموران تصمیم گرفتند تا شناسایی تمامی اعضای باند، بررسی‌های نامحسوس را ادامه دهند.

دستگیری 3 دزد موتورسوار

درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت، ماموران کلانتری 128 تهران‌نو، ظهر 20 بهمن‌ماه امسال به 3 نفر که سوار بر 2 موتورسیکلت، بانکی را در شرق تهران زیرنظر گرفته بودند، مشکوک شدند. ماموران که حدس می‌زدند این سه نفر نقشه شومی در سر دارند، آنها را زیرنظر گرفتند اما متهمان به محض مشاهده خودروی پلیس، پا به فرار گذاشتند. بلافاصله عملیات تعقیب متهمان شروع شد و ماموران با شلیک چند تیر هوایی هر سه جوان موتورسوار را دستگیر کردند. با کشف چاقو و یک افشانه اشک‌آور از متهمان، آنها در اختیار اداره آگاهی قرار گرفتند و خیلی زود مشخص شد که این سه جوان مرموز، از اعضای همان باندی هستند که عباس سرکردگی آن را برعهده دارد.

عملیات ضربتی

از آنجا که احتمال می‌رفت با رسیدن خبر دستگیری 3 عضو باند به عباس و همدستانش، آنها پا به فرار بگذارند، کارآگاهان تصمیم گرفتند عملیات دستگیری آنها را زودتر از موعد انجام دهند و به این ترتیب 6 تیم عملیاتی، در عملیات‌های ضربتی و همزمان راهی 6 نقطه پایتخت که مخفیگاه متهمان در آنجا قرار داشت، شدند.

با دستگیری عباس و 5 نفر دیگر از همدستانش، تمامی متهمان با سرعت به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران انتقال یافتند و در بازجویی‌های تخصصی، پرده از سرقت‌های سریالی برداشتند. در این بین سردسته باند مدعی شد: بعد از شناسایی طعمه‌هایمان، اگر آنها پول‌هایشان را داخل کیفشان می‌گذاشتند از روش کیف‌قاپی استفاده می‌کردیم. اگر پول‌ها را در جیب کت یا شلوارشان می‌گذاشتند، به آنها نزدیک می‌شدیم و با استفاده از فنون رزمی و شگرد خفه‌کنی، کاری می‌کردیم که بی‌حال روی زمین بیفتند و بعد پول‌ها را به سرقت می‌بردیم و اگر سوژه ما سوار ماشین می‌شد، با قرار دادن میخ سه‌پر زیر لاستیک ماشین، آن را پنچر می‌کردیم و به محض پیاده شدن فرد مورد نظر برای پنچرگیری، پول‌هایش را از داخل ماشین به سرقت می‌بردیم.

وی ادامه داد: بعد از چند هفته سرقت و زورگیری، وقتی می‌دیدیم پلیس در تعقیب ماست، با موتورهایمان به شهرهای دیگر می‌رفتیم و در آنجا به سرقت‌ها ادامه می‌دادیم و وقتی آب‌ها از آسیاب می‌افتاد، به تهران برمی‌‌گشتیم. سرهنگ محمد‌یان، رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه بسیاری از اعضای این باند از سال 64 تا‌کنون دارای سابقه‌ کیفری هستند، گفت: متهمان به غیر از تهران در استان‌های شمالی و شهرهای مشهد و تبریز هم دست به سرقت زده‌اند که تحقیقات برای شناسایی مالباخته‌ها ادامه دارد. وی با اشاره به صدور مجوز قضایی برای چاپ عکس بدون پوشش چهره متهمان در روزنامه‌ها، افزود: شاکیان احتمالی می‌توانند برای پیگیری شکایت خود به شعبه دوم دادیاری در دادسرای جنایی یا اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 130070

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز