مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۴
۰ نفر

گروه شهری: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از اجرای قاطع طرح تفصیلی تهران از ابتدای سال 90 خبر داد و گفت:

تهران

 با اجرای این طرح، تهران پس از 30 سال براساس یک سند توسعه مشخص اداره خواهد شد.هیربد معصومی با تاکید بر اجرای قاطع طرح تفصیلی تهران گفت: سال 90 نخستین سالی است که شهر تهران براساس سند توسعه اداره می‌شود و برای اجرای بهتر این سند نیاز به فرهنگ‌سازی‌ است تا شهروندان بدانند که از این پس دیگر تهران براساس بخشنامه‌ها و تصمیمات موردی اداره نخواهد شد و هیچ اقدامی خارج از طرح تفصیلی دنبال نمی‌شود.

معصومی تصریح کرد: ماده5 شورای‌عالی شهرسازی نیز به این منظور تعریف شده تا با تغییرات احتمالی با حفظ پهنه‌بندی و درصورت لزوم در مناطق اجرا شود و مناطق می‌توانند تغییرات را از کمیسیون ماده 5 درخواست کنند و درصورت عدم‌مغایرت با طرح جامع و تفصیلی پذیرفته می‌شود و مراحل قانونی آن طی خواهدشد.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تغییرات در حداقل زمان ممکن صورت گیرد و مناطق موظف هستند تا همه پروانه‌ها را براساس طرح تفصیلی جدید صادر کنند.معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: همچنین ساختمان‌هایی که شهرداری آنها را می‌سازد نیز باید علاوه بر داشتن پروانه ساخت، تایید نمای ساختمان را از اداره کل معماری و ساختمان دریافت کنند.

به گفته معصومی اجرای ماده 33واحد شناسنامه فنی و ملکی نیز برای همه ساختمان‌های شهرداری الزامی شده و شهرداران مناطق موظف هستند تا این ضوابط را به‌طور کامل اجرا کنند.

کد خبر 130491

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز