گروه حوادث: درگیری زن و مرد میانسال، راز سرقت‌های سریالی دزد سابقه‌دار را فاش کرد.

متهم

ظهر 16 فروردین امسال، ماموران گشت کلانتری 112 تهران در نزدیکی میدان منیریه زن و مرد میانسالی را دیدند که با هم درگیر شده بودند. زن درحالی‌که فریاد می‌زد« دزد، دزد»، اجازه نمی‌داد مرد میانسال فرار کند . با حضور ماموران، زن میانسال به ماموران گفت: چند روز پیش قصد عبور از خیابان را داشتم که این مرد نزد من آمد و گفت که می‌خواهد کمکم کند. خیابان شلوغ بود و این مرد تا وسط خیابان مرا برد اما در همین هنگام کیفم را از دستم قاپید و درحالی‌که مرا همانجا رها کرده بود، پا به فرار گذاشت.

چند روز از ماجرای سرقت گذشت، تا اینکه ظهر امروز وقتی در حال عبور از خیابان بودم، این مرد را دیدم که قصد داشت به همان شکلی که مرا فریب داد، کیف زن ‌ دیگری را‌در وسط خیابان سرقت کند. برای همین با او درگیر شدم تا اینکه ماشین پلیس سررسید. اظهارت شاکی در حالی بیان می‌شد که مرد میانسال ‌مدعی بود که بی‌گناه است. اما وقتی نتایج انگشت‌نگاری مشخص کرد متهم دستگیر شده، مجرمی سابقه‌دار به نام علی است که پیش از این نیز چندین بار به اتهام ارتکاب جرایمی مثل سرقت، دستگیر و راهی زندان شده است، ماموران وی را در اختیار کارآگاهان اداره هشتم پلیس آگاهی قرار دادند و تحقیقات برای شناسایی دیگر افرادی که با این شگرد هدف سرقت قرار گرفته بودند آغاز شد و طولی نکشید که مالباخته‌های زیادی با حضور در اداره آگاهی، علی را به‌عنوان دزد کیفشان شناسایی و از او شکایت کردند.

با شناسایی شاکیان جدید، سارق میانسال که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به ماموران گفت: در ساعت شلوغی خیابان‌ها، افراد میانسالی را که تازه از عابر بانک پول‌ دریافت کرده بودند، زیرنظر می‌گرفتم. وقتی می‌دیدم که طعمه‌هایم قصد عبور از خیابان را دارند، به بهانه اینکه ممکن است تصادف کنند به آنها پیشنهاد کمک می‌دادم و تا وسط خیابان‌ همراهی‌شان می‌کردم. اما وقتی فرصت را مناسب می‌دیدم، کیفشان را سرقت می‌کردم و با رها کردن آنها در همانجا، پا به فرار می‌گذاشتم. آنها هم بعد از‌گیر افتادن در بین ماشین‌ها، به جای اینکه سر و صدا کنند، سعی می‌کردند خودشان را نجات دهند و این در حالی بود که من با خیال راحت متواری می‌شدم. سرهنگ خان‌بابایی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: تا‌کنون شاکیان زیادی با حضور در اداره آگاهی، متهم را شناسایی کرده‌اند و بازپرس پرونده با صدور مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره‌ وی در روزنامه‌ها، از شاکیان احتمالی خواسته است برای شکایت از او به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 133031

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز