یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

سعید مروتی: معیار ماندن یا برداشته‌شدن یک فیلم از پرده سینما محاسبه کف‌ فروش فیلم در سینمای سرگروه است.

طبق آیین‌نامه شورای صنفی اکران، هر فیلمی چندهفته‌ای را طبق قرارداد بر پرده سینماها می‌ماند و بعد برای هفته‌های آتی براساس کف ‌فروش تعیین‌شده برای سینمای سرگروه می‌تواند به اکرانش ادامه دهد. در مورد 2فیلم پرفروش این روزها بلیت‌های نیم‌بهایی در اختیار مردم قرار گرفته که اقدام قابل تأملی است و با توجه به اینکه خرید بلیت‌های 4هزار تومانی برای برخی از مردم هزینه قابل توجهی محسوب می‌شود می‌تواند به افزایش مخاطبان سینما یاری رساند؛ ایده خوبی که می‌تواند در مورد بقیه فیلم‌ها نیز به کار گرفته شود چون هنوز هم قیمت بلیت نقش زیادی در سینمارفتن یا نرفتن برخی از اقشار جامعه دارد. این را می‌شود در فروش روزهای سه‌شنبه که سینماها بلیت را به صورت نیم‌بها عرضه می‌کنند بعینه مشاهده کرد.

سه‌شنبه‌ها با آنکه قیمت بلیت ارزان‌تر است فروش فیلم‌ها نه‌تنها پایین‌تر نمی‌آید که بالاتر هم می‌رود. در مورد یکی از فیلم‌های روی پرده که برایش کارتی جهت تهیه بلیت نیم‌بها ارائه شده، نام سینمای سرگروه نیز به چشم می‌خورد. در پایان هفته هفتم اکران کف‌فروش باید محاسبه شود و اینکه سینمای سرگروه در همه روزهای هفته بلیت نیم‌بها به مخاطبش ارائه می‌کند، نکته‌ای است که در آیین‌نامه شورای صنفی اکران لحاظ‌نشده است.

به‌نظر می‌رسد چنین اقدامی معیار تعیین کف‌ فروش فیلم را خدشه‌دار می‌کند. اتفاقی که در مورد دیگر فیلم پرفروش این روزها مصداق ندارد چون از کارت‌های هدیه نیم‌بهایش نمی‌توان در سینمای سرگروه استفاده کرد. شاید به این دلیل که فروش فیلم در سینمای سرگروه آنقدر بالاست که نیازی به چنین اقدامی نباشد.

کد خبر 133272

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز