دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

در سال‌های گذشته تصویری که از زندگی اسامه‌بن‌لادن، رهبر القاعده در رسانه‌ها و توسط مقامات کشورهایی چون آمریکا، پاکستان و افغانستان ارائه می‌شد، تصویر زندگی پنهانی یک انسان اولیه در دل کوه یا زیر زمین بود اما اکنون معلوم شده که واقعیت چیز دیگری است.

نپال

او با 3زن و 13 بچه در ساختمانی سه‌طبقه در میان مزرعه‌ای زندگی می‌کرد که در آن 100 مرغ، 2گاو و چند خرگوش هم وجود داشتند و محصولات کشاورزی سالم و غیرشیمیایی پرورش داده می‌شد؛ زندگی در منطقه خوش آب و هوای ابیت آباد در 35 کیلومتری اسلام‌آباد پایتخت پاکستان و در دامنه کوه‌های هیمالیا که از گران‌ترین مناطق مسکونی و ویلایی پاکستان است.

درحالی‌که هر روز نیروهای القاعده و طالبان افراد تازه‌ای را برای انجام عملیات انتحاری در نقاط مختلف جهان آموزش می‌دادند و از کودک 12 ساله تا پیرمردان و پیرزنان را به کام مرگ می‌فرستادند، بن‌لادن در کنار زنان و فرزندانش همچون یک ثروتمند بازنشسته در یک ویلای بزرگ روزگار می‌گذراند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی درباره محل و شرایط زندگی بن‌لادن می‌نویسد، محصولات مزرعه بن لادن در مقایسه با دیگر مزرعه‌های منطقه با توجه به اینکه از کودهای شیمیایی استفاده نمی‌کرد، کاملا ارگانیک محسوب می‌شد.در فیلم ویدئویی که از سوی یک سرباز پاکستانی به وسیله گوشی تلفن همراه از داخل خانه گرفته شده، آشپزخانه‌ای دیده می‌شود که 20 تخم مرغ تازه در آن وجود دارد که همگی از مزرعه جمع‌آوری شده‌اند؛ مزرعه‌ای که در دامنه‌ رشته کوه‌های هیمالیا در پاکستان قرار دارد.

کمی آن طرف‌تر ساختمانی سه‌طبقه وجود دارد که نزدیک به 20 نفر در آن به همراه تحت پیگردترین فرد جهان زندگی می‌کردند. 5نفر از این افراد در جریان حمله نیروهای آمریکایی کشته شدند که شامل بن لادن، 2نفر از محافظانش موسوم به کویتی‌ها و یک زن می‌شد. ارتش پاکستان پس از عملیات نیروهای آمریکایی بقیه افراد موجود در خانه بن لادن را بازداشت کرد و در جریان بازجویی از آمال عبدالفتاح کوچک‌ترین زن بن لادن که 29سال دارد و اهل یمن است، مشخص شد که بن لادن در 5سال گذشته در این منزل زندگی می‌کرده و هرگز از آن خارج نشده است.

با توجه به فیلمی که توسط سرباز پاکستانی گرفته شده مشخص است که یک زندگی روزمره عادی در خانه بن لادن جریان داشته است. 2برادر کویتی به نام‌های طارق و ارشاد هم که پدرشان دوست بن لادن محسوب می‌شد، وظیفه حفاظت از خانه را برعهده داشتند. بر خلاف اخباری که توسط منابع آمریکایی منتشر شده ساختمان و محل زندگی او آنچنان مجلل نیست. ساختمانی چهارگوشه که بالکن نداشته و بیشتر شبیه درمانگاهی کوچک در حومه شهر است تا اینکه شبیه ویلا باشد. درون خانه نیز بسیار ساده است. کاشی‌ها خاکستری رنگ بوده و دیوارها و پله‌ها سیمانی است.

به گفته قاسم محمد، از ساکنان ابیت‌آباد که در خانه چسبیده به بن لادن زندگی می‌کرد، در مزرعه کوچک این خانه که در میان دیوارهای سیمانی بلند و درختان سرو قرار دارد، بن لادن 2رأس گاو، چند سگ، بیش از 100 مرغ و چند تا خرگوش داشت.یک نوجوان 14 ساله پاکستانی که در این محل زندگی می‌کند، می‌گوید که در ماه‌های اخیر توانسته بود یک بار وارد این خانه شود. او می‌گوید: 2زن را در این خانه دیدم که عربی صحبت می‌کردند، آنان یک خرگوش به من هدیه دادند.

بن لادن همچنین در این سال‌ها به کشاورزی پاکستانی به نام شامرز اجازه می‌داده که به مزرعه رسیدگی کند و مسئولیت غذا دادن به حیوانات را بر عهده گیرد؛ مزرعه‌ای که در آن سیب‌زمینی، گل کلم و لوبیا کاشته می‌شد. این کشاورز پاکستانی به‌عنوان یکی از شاهدان زندگی بن‌لادن در این خانه، اخیرا بازداشت شده‌است.

 

کد خبر 134527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز