سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه دولت بر مقابله با هرج و مرج قیمت‌ها در بازار مصمم است، گفـت: هم‌اکنون ذخایر ارزی کشور در بالاترین سطح خود قرار دارد.

بازار

به گزارش مهر، سید شمس‌الدین حسینی با بیان اینکه ساز و کار قیمت‌ها ساز و کار انعطاف پذیری است و در یک حد متعارف انعطاف‌ها پذیرفتنی است، افزود: آنچه دولت بر آن مصمم است مقابله با هرج و مرج در قیمت‌هاست.به گفته سخنگوی اقتصادی دولت، در تمام دنیا انعطاف در قیمت‌ها پذیرفتنی است اما هرج و مرج در بازارها و اعمال انحصار از سوی دولت‌ها مورد مقابله قرار می‌گیرد.

وی افزود: وزارت بازرگانی با همکاری سایر دستگاه‌ها سیاستی را که از سال قبل دنبال می‌شد در سال‌جاری ادامه خواهد داد.حسینی تصریح کرد: در جلسات هدفمندی یارانه‌ها قیمت‌ها براساس گزارش بانک مرکزی، وزارت بازرگانی، سازمان حمایت و سایر دستگاه‌های ذیربط اعلام و این قیمت‌ها رصد می‌شود و در بخش‌هایی که احیانا دارای اختلال قیمتی هستند مورد مقابله قرار می‌گیرند.

وی افزود: در برخی موارد ممکن است که عرضه بیشتر کالا برای تنظیم بازار وظیفه یک دستگاه بخشی یا فرابخشی باشد به همین دلیل انتظارات کاذبی که در بازار سکه پدید آمده بود بانک مرکزی را بر آن داشت که با قوت و قدرت بیشتر در بازار حضور یابد و در نهایت تمام وعده‌ها عملی شد.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه ویژگی‌های بازار را می‌پذیریم اما با هرج و مرج، احتکار، اعمال انحصار و برخوردهای انحصارگرایانه برخورد می‌کنیم، گفت: شورای رقابت به‌عنوان یک نهاد جدید بازار و مباحث مختلف را بررسی کرده و در مواردی که احساس کند نیاز به دخالت وجود دارد به آن ورود خواهد کرد.

کد خبر 134545

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز