سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

می‌گویند شخصی بار سنگینی را روی چهار پایی حمل می کرد و خود نیز بر پشت آن سوار بود تا این که به رهگذری رسید.

سطح شهر

رهگذر گفت وزن تو و این بار سنگین، حیوان زبان بسته را از پای در می آورد. وی نیز برای اینکه زیاد به حیوان فشار نیاید همان طور که سوارش بود بار را برداشت و روی پاهایش گذاشت تا به خیال خودش به حیوان فشار نیاید. حال حکایت برخی مغازه داران است که شاید قصد دارند با نصب نکردن تابلو در پیاده رو سدمعبر نکنند یا هزینه نصب آن را پرداخت نکنند به همین بهانه و به قول معروف طی یک حرکت تابلو، یکی از کارگرها را می گذارند داخل پیاده رو تا تابلو را نگه دارد. همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید این تابلو ها یا حتی توقف یک نفر در پیاده‌رو هم برای سد معبر کردن در این محدوده چیزی کم و کسر ندارد و بار ترافیک پیاده‌رو را سنگین‌تر می‌کند.

طولانی‌ترین سطل زباله

شاید چنانچه مسئولان کتاب رکوردهای گینس سری به برخی کوچه های شهر بزنند نام طولانی ترین سطل زباله جهان را داخل کتاب خود ثبت کنند. سطلی که با زحمت فراوان کارگران شهرداری از زباله‌ها خالی می شود و فردای همان روز به قول معروف روز از نو روزی از نو. برای خودداری از ریختن زباله در جوی های شهر کافی است تا چند لحظه با چشمانی تیزبین و نگاهی دقیق به نحوه کار کارگران دقت کنیم. گاهی مجبورند تا زانو در آب آلوده فرو بروند و شب ها نیز به دلیل درد مفاصل تا صبح بی خوابی بکشند. در روز های بارانی هم دود این رفتار اشتباه به چشم خودمان می رود. به این معنی که جوی ها طغیان می‌کنند و سطح کوچه و خیابان ها مملو از آب‌های آلوده می شود.

پارک عمود و مشکلات دیگر

اگر فکر می‌کنید که پارک عمود بر پیاده‌رو فقط برای عابران پیاده دردسرساز می‌شود باید بدانید که به هیچ وجه این طور نیست. کافی است که به تصویر زیر نگاهی بیندازید تا متوجه شوید که پارک عمود بر پیاده‌روی موردنظر چه مشکلات دیگری را نیز در پی داشته است. اول آنکه راه جوی آب به‌واسطه لاستیک خودرو بسته شده و به احتمال زیاد تا چند ساعت دیگر آب و زباله‌های داخل جوی روانه خیابان می‌شوند. دوم آنکه خودرو درخت روبه‌رویش را نیز مورد هدف قرار داده و به آن آسیب وارد کرده است.

از سوی دیگر طبق بررسی‌های نگارنده در همین موردی که تصویر آن را مشاهده می کنید عده‌ای برای خارج کردن خودرو از جوی، در ساعات نیمه شب‌ اقدام کرده و با ایجاد سر و صدای زیاد آسایش ساکنان محله را برهم زدند. البته شاید یکی از دلایل افتادن چرخ خودرو داخل جوی آب، جای خالی آینه بغل باشد؛ موردی که بارها در مورد نقش تعیین‌کننده‌اش برای آگاهی بهتر راننده در مورد آن توضیح داده شده است.

جعبه جادو

اگر تا به حال تصور می کردید جعبه جادو فقط به تلویزیون اطلاق می شود سخت در اشتباه بوده اید. این روز ها جعبه های میوه نیز حسابی از پس سحر و جادو بر می آیند. برای نمونه یکی از آنها می تواند یک تریلی 18چرخ را در بزرگراه واژگون کند. فقط کافی است آن یکی که در تصویر مشاهده می کنید و به بیرون متمایل است از پشت این خودرو افتاده و خودروی پشتی تعادلش را از دست بدهد. راننده تریلی هم برای خودداری از برخورد با آن از مسیر منحرف شود. آن وقت است که تریلی، به اصطلاح راننده ها قیچی کرده و واژگون می شود. بنابراین لطف کرده و این جعبه های جادو یا هر وسیله غیرمجاز دیگری را به این شکل حمل نکنید.

کد خبر 135976

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز