جمعه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۵
۰ نفر

تندیس حکیم عمرخیام نیشابوری به‌عنوان نخستین تندیس یک شخصیت ایرانی در اسپانیا، با حضور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همکاری دانشگاه کمپلوتنسه مادرید در محوطه دانشکده زبان و ادبیات این دانشگاه رونمایی شد.

تندیس خیام

همچنین در کنار این مراسم همایشی علمی برپا بود که دکتر کارمن اسکریبانو رودناس از دانشگاه سنپابلو، سانتیاگو اسکوبارگومز از دانشگاه کمپلوتنسه (درباره عمر خیام فیلسوف) و خوسه فرانسیسکو کوتیاس از دانشگاه آلیکانته (درباره عمر خیام شاعر)، مقالات علمی خود را ارائه دادند. در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از کتاب‌های نوشته‌شده دربار‌ه خیام و همچنین رباعیات این دانشمند و شاعر ایرانی به زبان اسپانیولی برپا شد. اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اعلام کرد: در این آیین که به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری دانشگاه کمپلوتنسه مادرید، روز چهارشنبه 28 اردیبهشت ماه برگزار شد، شماری از شخصیت‌های فرهنگی و علمی، ایرانشناسان، استادان، مقامات دانشگاهی، صفاری سفیر جمهوری اسلامی، سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان و علاقه‌مندان به فرهنگ ایران زمین حضور داشتند.

محمدباقر خرمشاد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات در سخنانی به بررسی و تحلیل شخصیت خیام پرداخت و اظهار کرد: به‌عنوان یک ایرانی، جز تشکر نمی‌توانم چیزی بگویم. هزار سال پس از خیام و هزاران کیلومتر دورتر از سرزمین خیام در اسپانیا افرادی گرد هم آمده‌اند و درباره شخصیت ادبی، فلسفی و علمی صحبت می‌کنند.

کد خبر 135466

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز