دوشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

از وقتی وسایل ورزشی زرد و قرمزرنگ به بوستان‌های شهر اضافه شده، میزان رضایت شهروندان از تجهیزات پارک ها به نحو چشمگیری بیشتر شده است.

ورزش دستگاه

با وجود این، برخی رفتار ها منجر به صدمه دیدن این اموال عمومی می‌شود. برای نمونه، برخی افراد دارای اضافه وزن بیش از حد، به شکل غیرقابل قبولی از آنها استفاده می‌کنند. حال آنکه در باشگاه‌های ورزشی نیز برای نام‌نویسی افراد محدودیت وزنی وجود دارد. به این معنی که افراد بیش از حد چاق تا زمان کاهش وزن و رسیدن به وزن معینی از یکسری وسایل خاص نمی‌توانند استفاده کنند. بنابراین بهتر است در فضای بوستان ها نیز خود مردم برای جلوگیری از تخریب این وسایل دقت لازم را داشته باشند. در غیر این صورت علاوه بر خسارت دیدن این تجهیزات، تعمیر آنها نیز تا چند روز شهروندان دیگر را از ورزش محروم می‌کند.

بن بست اختصاصی

با اینکه اغلب ساکنان محله های شهر متوجه شده‌اند که اختصاصی کردن یک بن‌بست و فضای عمومی آن تخلف محسوب می‌شود و مراجع قضایی نیز با آن برخورد می‌کنند اما معلوم نیست چرا همچنان در شهر گاهی از این تصرف های غیرقانونی دیده می‌شود. به هر حال این دسته از شهروندان نیز باید آگاه باشند که تمام فضای عموی شهر برای استفاده عموم افراد است و مسدود کردن آن تخلف محسوب می‌شود. بنابراین به عنوان فضای جلوی منزل یا بن بست اختصاصی نمی‌توان فضای پارک خودرو را اختصاصی کرد. همچنین نصب زنجیر در ورودی کوچه‌ها و ممانعت از تردد خودروها غیر قانونی است.

پیست موتورسواری

این روز ها کمتر رهگذری پیدا می‌شودکه از نحوه رانندگی موتورسواران دل خوشی داشته باشد؛ یکی در پیاده رو به قول معروف ویراژ می‌دهد، دیگری نیز به قدری مسیر کوچه را با سرعت طی می‌کند که کسی جرات عبور از عرض آن را ندارد. فهرست که چه عرض کنیم طومار تخلفات این راننده ها به قدری طولانی است که از حوصله خواننده های این ستون خارج است. اما نکته قابل تامل، افزایش تعداد انواع پرسرعت و جدید موتورسیکلت است که روز به روز در خیابان ها بیشتر می‌شوند. با اینکه بسیاری از راکبان آنها به خاطر ژست موتورسواری هم که شده کلاه ایمنی به سر دارند اما سرعت تردد آنها با سایر همتایان شان غیر قابل مقایسه است. شاید این راکبان کوچه و خیابان ها را با پیست موتورسواری اشتباه گرفته باشند که این تلقی اشتباه باید توسط پلیس و برگه جریمه تصحیح شود.

قفل لوله

گویا علاوه بر قفل پدال و قفل عصایی فرمان خودرو، نوع جدیدی از قفل به بازار آمده است که کمتر کسی از آن خبر دارد. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید این نوع قفل، قفل لوله است. با این وسیله جدید یعنی لوله گاز و غیره هر راننده موتور یا حتی خودرویی تصور می‌کند که می‌تواند از دست سارقان در امان باشد. البته تردد رهگذران، زیبایی شهر و هزار و یک باید و نباید ایمنی و دیگر مسائل، به این شکل مورد بی توجهی قرار می‌گیرد.

کد خبر 136531

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز