گروه حوادث: زن همسایه بعد از آنکه فریاد کمک خواهی همسایه طبقه بالایی را شنید، به ماجرا مشکوک شد و با اطلاع‌دادن به همسایه‌ها، باعث شد سارقان به دام بیفتند.

بیست و ششم اردیبهشت‌ماه گذشته، ماموران پلیس در جریان خبر دستگیری یک سارق میانسال در خیابانی در غرب تهران قرار گرفته و به سرعت به آنجا رفتند، با حضور ماموران در محل مشخص شد مردم محل، پس از اینکه این سارق و همدستش با پوشیدن لباس پلیس و زدن نقاب وارد آپارتمانی در آن نزدیکی شده و دست به سرقت زده اند، آنها را هنگام فرار دستگیر کرده‌اند.

در پرس و جو از زنی که از خانه آنها سرقت شده بود، وی گفت: ساعت 11 درحالی‌که مشغول آماده کردن ناهار برای همسر و فرزندانم بودم، ناگهان 2 مرد ناشناس را که لباس نیروی انتظامی، جلیقه و نقاب داشتند، در داخل آپارتمانمان دیدم، با دیدن آنها شوکه شدم اما آنها ادعا کردند به پلیس گزارش شده که در منزل ما مواد‌مخدر نگهداری می‌شود و به همین دلیل از من خواستند در گاوصندوقی را که در خانه داریم برایشان بازکنم.

بعد از بازکردن در گاوصندوق، درحالی‌که آنها قصد سرقت داشتند شروع به داد و فریاد کردم اما آنها مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند، با فریادهای من، زن همسایه طبقه پایینی به پشت در آپارتمان آمد و می‌خواست بداند که آیا برایم حادثه‌ای پیش‌آمده که سارقان با تهدید چاقو و قمه از من خواستند به او بگویم که چیز مهمی نیست و از او بخواهم که بعدا بیاید، آنها بعد از بستن دست و پا و دهانم، درحالی‌که چند نفر در راه بالا آمدن از راه‌پله‌ها بودند سراسیمه و وحشت‌زده با برداشتن بیش از 20 میلیون تومان طلا و جواهرات و وجه‌نقد از خانه ما فرار کردند اما هنگام فرار دستگیر شدند.

تعریف‌های وسوسه‌کننده

با آغاز بازجویی‌ها از مرد دستگیر شده در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، مشخص شد که وی از اقوام نزدیک همان همسایه‌ای است که با شنیدن داد و فریادهای همسایه طبقه بالایی به موضوع مشکوک شده و به پشت در آپارتمان آمده بود. این مرد به ماموران گفت: برادرم همسایه طبقه پایینی آپارتمانی است که از آنجا سرقت کردیم، مدتی قبل هنگامی که زن برادرم، در خانه پدری امان در جمع خانوادگی، مشغول تعریف کردن از وضعیت مالی مناسب همسایه طبقه بالایی شان بود من هم به‌صورت اتفاقی حرف‌هایش را شنیدم و از آن زمان بود که نقشه سرقت از این همسایه را طراحی کردم.

می دانستم 25 اردیبهشت برادرم و خانواده‌اش در یک میهمانی دعوت هستند، بنابراین تصمیم گرفتم در این روز نقشه سرقت را به اجرا بگذاریم، موضوع را با همدستم مطرح کردم و بعداز تهیه لباس پلیس (یگان ویژه)، جلیقه، ماسک و 2 قبضه اسلحه کمری قلابی و 2‌قمه، برای اجرای نقشه مان وارد عمل شدیم. آن روز به نزدیکی خانه برادرم رفتیم و بعد از آنکه خودرویمان را کمی دورتر پارک کردیم لباس‌های پلیس را پوشیدیم اما برای آنکه لو نرویم همدستم روی لباس پلیس، چادری زنانه پوشید و من هم روی لباس پلیس، یک کاور ورزشی به تن کردم تا هیچ کس به ما شک نکند.

با کلیدی که مدتی قبل مخفیانه از روی کلید برادرم تهیه کرده بودم وارد خانه شدیم و در راه پله‌ها ماسک‌هایمان را روی سرمان کشیدیم و به طبقه بالا رفتیم چون در آپارتمان باز بود، به‌سرعت وارد آنجا شدیم، زن صاحبخانه داخل آشپز خانه بود و ابتدا متوجه ورود ما نشد ولی وقتی ما را دید شروع به داد زدن کرد که با تهدید وی را ساکت کردیم و گفتیم پلیس هستیم و دستور داریم خانه را بازرسی کنیم اما بعد از سرقت، داد و فریاد‌های این زن باعث شد که همسر برادرم که تازه به خانه برگشته بود به طبقه بالا بیاید و من و همدستم از ترس دستگیری فرار کردیم.

وقتی ما به بیرون دویدیم مردم محل به تعقیب ما پرداختند که در هنگام فرار به زمین افتادم و افرادی که در تعقیبمان بودند مرا دستگیر کردند. با اعترافات این متهم، سارق دیگر که جوان 21ساله‌ای به‌نام محمد بود، چند روز بعد دستگیر شد.

در مخفیگاه متهم

با کشف لباس‌ها و لوازمی که سارقان با آنها به محل سرقت رفته بودند، در بازجویی از متهمان مشخص شد آنها یک روز قبل از این سرقت، درحالی‌که سرگرم شناسایی موقعیت آخرین محل سرقت خود بودند، زنگ یک آپارتمان دیگر را به صدا درآورده بودند که زن شاکی با تصور اینکه دخترش از مدرسه آمده بود در حیاط و آپارتمان را باز کرده و با عجله به سمت‌‌ آشپزخانه رفته بود اما وقتی به داخل راهرو برگشته بود، با 2 سارق خشن که نقابی به‌صورت داشتند مواجه شده بود، سارقان در آن مورد با تهدید چاقو، طلا و جواهرات این زن و مقداری وجه نقد و دلار را سرقت کرده و فرار کرده بودند.

سرهنگ کارآگاه مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: تحقیقات درباره سایر جرایم این متهمان ادامه دارد که با توجه به شگرد سرقت‌های متهمان به‌نظر می‌رسد آنها سرقت‌های فراوانی را مرتکب شده باشند، بنابراین از شهروندانی که به شیوه فوق، خصوصا در محدوده شمال غرب و غرب تهران از آنان سرقت شده، دعوت می‌شود برای بررسی یا تشکیل پرونده و شناسایی متهمان به پایگاه دوم پلیس آگاهی در خیابان زنجان شمالی و یا شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 69357774 تماس بگیرند.

کد خبر 136140

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز