گروه حوادث: وسوسه رسیدن به ثروت یکشبه باعث شد سرایدار بانک نقشه سرقت میلیونی از آنجا را طراحی کند.

پول

این مرد با همدستی پدر و پسری، شبانه وارد بانک شدند و بیش از 400 میلیون تومان پول نقد را دزدیدند اما تحقیقات پلیس راز آنها را فاش کرد. 27 اسفند سال گذشته، ماموران پلیس استان تهران در جریان دستبرد شبانه به بانکی در شهرستان قدس قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند.بررسی‌های اولیه نشان می‌داد که دزدان، شبانه وارد این بانک شده و با استفاده از دستگاه هوابرش اقدام به تخریب گاوصندوق اصلی کرده و 426 میلیون تومان پول نقد و چک‌پول را به سرقت برده‌اند. با این اطلاعات، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شدند و تحقیقات تخصصی برای کشف راز سرقت بزرگ آغاز شد.

ردپای آشنا

نخستین اطلاعاتی که تیم تحقیق باید به آن دست پیدا می‌کرد، نحوه ورود سارقان به داخل بانک بود. از آنجا که سقف و دیوارهای بانک و همه پنجره‌ها سالم بودند، به‌نظر می‌رسید دزدان از طریق در ورودی، وارد بانک شده‌اند‌ و این یعنی اینکه آنها کلید بانک را در اختیار داشته‌اند.این فرضیه وقتی قوت گرفت که ماموران متوجه شدند قفل در ورودی کاملا سالم است و سارقان با استفاده از کلید یدکی آن را باز کرده‌اند. از سوی دیگر با توجه به اینکه دزدان یکراست به سراغ گاوصندوقی رفته بودند که پول‌های نقد داخل آن بود، ماموران مطمئن شدند که نقشه سرقت از سوی فردی طرح شده که آشنایی کاملی با بانک داشته و حتی کلید در ورودی را هم در اختیار داشته است. به این ترتیب، تحقیقات پلیسی وارد مرحله‌ای تازه شد و ماموران برای پیدا کردن ردی از دزد آشنا، تمامی افرادی را که احتمال می‌رفت در این سرقت نقش داشته باشند، زیرنظر گرفتند.

سرایدار سارق

ماموران بعد از چند روز بررسی‌های تخصصی، به مردی به‌نام مجید رسیدند که در زمان سرقت به‌عنوان سرایدار و خدمتکار در بانک مورد نظر کار می‌کرد. گرچه این مرد مدتی بعد از سرقت به محل دیگری منتقل شده بود اما ماموران با زیرنظر گرفتن تمامی رفت‌وآمدهای این مرد مطمئن شدند که وی در سرقت از بانک نقش داشته است. با این اطلاعات، دستور بازداشت وی صادر شد و ماموران در یک عملیات ضربتی او را دستگیر کردند. مرد جوان به اداره پلیس منتقل شد و درحالی‌که سعی داشت سرقت از بانک را انکار کند اما با توجه به شواهدی که پلیس به دست آورده بود، مجبور به اعتراف شد و پرده از راز سرقت برداشت. متهم گفت: مدتی بود که وسوسه سرقت از بانک مثل خوره به جانم افتاده بود و تصمیم گرفته بودم هر طوری شده به گاوصندوق بانک دستبرد بزنم. از آنجا که آشنایی کاملی با بانک داشتم و می‌دانستم داخل گاوصندوق اصلی چه زمانی پول زیادی وجود دارد، نقشه‌ام را با یکی از دوستانم که از 3 سال قبل او را می‌شناختم، در میان گذاشتم.

او هم قبول کرد در این سرقت به من کمک کند و حتی گفت که پدرش هم حاضر است با ما همدست شود. متهم ادامه داد: طبق نقشه‌ای که طراحی کرده بودیم، باید شب هنگام وارد بانک می‌شدیم و با استفاده از دستگاه‌ هوابرش، گاوصندوق را تخریب و پول‌‌های داخلش را سرقت می‌کردیم. برای اینکه کسی به ما شک نکند، روز قبل از سرقت، دستگاه هوابرش را مخفیانه به داخل بانک بردم و در محلی پنهان کردم. شب بعد نیز همراه همدستانم به بانک رفتیم و با استفاده از کلیدی که در اختیار داشتم، وارد آنجا شدیم. همان شب گاوصندوق اصلی بانک را تخریب و نقشه سرقت را عملی کردیم. سپس پول‌ها را داخل ساک‌هایی که همراهمان بود ریختیم و پا به فرار گذاشتیم. بعد از تقسیم بخشی از پول‌های مسروقه، تصور می‌کردیم هیچ‌کس به ما مشکوک نخواهد شد تا اینکه مدتی بعد، ماموران پلیس مقابل خانه‌ام آمدند و مرا دستگیر کردند.

ولخرجی با پول‌های دزدی

سردار اکبرشاهی، رئیس پلیس استان تهران و البرز گفت: بعد از اعترافات مرد سرایدار، پدر و پسری که در این سرقت همدست او بودند نیز شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.
وی ادامه داد: با اعتراف این دو متهم به سرقت از بانک، محل نگهداری مقداری از پول‌های مسروقه نیز شناسایی و 260 میلیون تومان پول نقد در آنجا کشف و ضبط شد. سردار اکبرشاهی تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که سارقان بقیه پول‌های مسروقه را خرج خوشگذرانی کرده و بخشی از آن را هم در بانک‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده‌اند که هم‌اکنون تحقیقات برای بازگرداندن این پول‌ها به بانک ادامه دارد. به گفته وی، هر سه متهم این پرونده بعد از اعتراف به سرقت میلیونی، در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند و تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 136273

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز