دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۰۱
۰ نفر

گروه حوادث: مرد مغازه‌دار باورش نمی‌شد دزد جوانی را که با استفاده از چای مسموم، به مغازه‌اش دستبرد زده بود، در پارک ملاقات کند.

متهم

اواسط اردیبهشت امسال مرد میانسال سراسیمه به دادسرای ناحیه 10 تهران رفت و خبر از سرقت 2 میلیون تومانی از مغازه‌اش داد. این مرد به بازپرس پرونده گفت: برای استخدام شاگرد در روزنامه‌ آگاهی داده بودم و صبح روز قبل جوانی به مغازه‌ام آمد و گفت که دنبال کار می‌گردد. وقتی با این جوان بر سر حقوق به توافق رسیدم، وی مدعی شد که جای خواب ندارد و خواست که اجازه دهم شب‌ها در مغازه بخوابد. از آنجا که او را نمی‌شناختم، تصمیم گرفتم خودم هم به همراه او شب‌ها در مغازه بخوابم اما همان شب اول، او یک لیوان چای به من تعارف کرد و وقتی آن‌را سر کشیدم، بیهوش شدم. روز بعد وقتی به هوش آمدم فهمیدم که مرد جوان بیش از 2 میلیون تومان پول نقد موجود در دخل مغازه و تمامی کارت‌های شارژ تلفن همراه را سرقت کرده و متواری شده است.

با شکایت این مرد، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارق جوان شروع شد اما با توجه به اینکه مرد مغازه‌دار هنگام استخدام متهم هیچگونه مدرک شناسایی و ضمانتی از او نگرفته بود، سرنخی از سارق به‌دست نیامد. چند روز از این ماجرا گذشته بود تا اینکه هفته گذشته وقتی مرد مغازه‌دار به پارکی حوالی میدان آزادی رفته بود، مرد جوانی را دید که چهره‌اش آشنا بود. او وقتی چند لحظه بعد، مرد جوان را شناخت و فهمید که وی همان سارقی بود که به بهانه پیدا کردن کار به مغازه‌اش آمده بود، وی را زیرنظر گرفت و همزمان ماجرا را به‌صورت تلفنی به پلیس اطلاع داد. چند دقیقه بعد با حضور تیم گشت کلانتری 119 مهرآباد در پارک، جوان سارق دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شد اما در بازجویی‌های اولیه ادعا کرد که سرقت از مغازه شاکی، کار او نبوده است.

اظهارات این مرد وقتی رنگ باخت که مرد دیگری هم با حضور در اداره آگاهی از وی به اتهام سرقت از مغازه‌‌اش شکایت کرد. دومین شاکی هم مدعی بود که مرد جوان به بهانه کار وارد مغازه‌اش شده و بعد از مسموم کردن او، تمامی پول‌های موجود در دخل را به سرقت برده است. سرهنگ اسدی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: بعد از اظهارات دومین شاکی و شهادت کسانی که متهم را در مغازه‌ وی دیده بودند، جوان سارق چاره‌ای جز بیان حقیقت ندید و به سرقت از مغازه‌ها اعتراف کرد. وی افزود: از آنجا که احتمال می‌رود این مرد از مغازه‌های زیادی با این شگرد سرقت کرده باشد، بازپرس پرونده، مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره‌ او را در روزنامه‌ها صادر کرده و از شاکیان احتمالی خواسته است برای طرح شکایت به پایگاه پنجم پلیس آگاهی یا دادسرای ناحیه 10 مراجعه کنند.

کد خبر 136843

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز