همشهری آنلاین: یک منبع پزشکی یمنی روز چهارشنبه اعلام کرد که 37 نفر در جریان درگیری های شبانه بین جنگجویان قبیله ای مخالف دولت یمن و نیروهای امنیتی این کشور کشته شدند.

به گزارش ایرنا، این منبع پزشکی خاطر نشان کرد که اکثر کشته شدگان در این درگیری، مبارزه طلبان بودند. درگیری های شبانه، در پی انعقاد آتش بس موقت بین جنگجویان قبیله 'حاشد' و دولت یمن پس از چهار روز زد و خورد در صنعا پایتخت این کشور، روی داد.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه نیز روز چهارشنبه از وقوع نبرد سنگینی در صنعا خبر داد.

درگیری بین جنگجویان قبیله وفادار به 'شیخ صادق الاحمر' رهبر فدراسیون مقتدر حاشد و نیروهای امنیتی وفادار به 'علی عبدالله صالح' رییس جمهوری بحران زده یمن روز سه شنبه در شهر صنعا به وقوع پیوست و آتش بس موقت بین طرفین را مخدوش کرد.

در همین حال وب سایت خبری وزارت دفاع یمن اعلام کرد که جنگجویان قبیله ای روز چهارشنبه ساختمانی در نزدیکی ضلع جنوب غرب کاخ ریاست جمهوری را که در جنوب صنعا واقع است، به اشغال خود درآوردند.

به گفته ساکنان محلی، درگیری های خیابانی در طول شب در منطقه 'الحصبه' در شمال شهر صنعا مکانی که منزل الاحمر در آنجا قرار دارد، روی داد.

شاهدان عینی نیز اعلام کردند که قوای کمکی گارد ریاست جمهوری به منطقه الحصبه اعزام شدند.

شاهدان عینی خاطر نشان کردند که یک اردوگاه نظامی واقع در نزدیکی ساختمان مرکزی رادیو و تلویزیون دولتی و همچنین مقر وزارت کشور یمن هدف حملات موشکی قرار گرفتند.

در همین حال گفته می شود نیروهای دولتی 'شماری از ساختمان های دولتی را مجددا تحت کنترل خود درآورده اند.'

دولت صالح، جنگجویان وابسته به الاحمر را به نقض آتش بس موقت متهم کرده است، اما منابع نزدیک به الاحمر گفتند که نیروهای وفادار به رییس جمهوری مسوول نقض آتش بس هستند، زیرا به طرف محوطه محل سکونت رهبر قبیله حاشد در شمال شهر صنعا آتش گشوده اند.

الاحمر در ماه مارس (اسفند 1389) متعهد شد از معترضان که خواستار برکناری علی عبدالله صالح از قدرت هستند، حمایت می کند. صالح از سال 1978 قدرت را در یمن در دست داشته است.

شدند.

کد خبر 136713
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز