گروه حوادث: با کشف کلکسیونی از کیف‌های زنانه و گوشی‌های تلفن همراه، راز زن سارق که بعد از آزادی از زندان فعالیت مجرمانه‌اش را از سر‌گرفته بود، فاش شد.

متهم

مدتی قبل ماموران پلیس آگاهی تهران از طریق تماس‌های مردمی باخبر شدند که زن جوانی به اسم وحیده، بعد از آزادی از زندان فعالیت‌های مجرمانه‌اش را از سر گرفته و دست به کیف‌قاپی و جیب‌بری می‌زند. با این اطلاعات، تحقیقات برای شناسایی این زن آغاز شد و ماموران در بررسی‌های اولیه متوجه شدند که او پیش از این 2 بار در سال‌های 83 و 84 به اتهام کیف قاپی دستگیر شده و با حکم دادگاه به زندان افتاده بود اما هر بار بعد از آزادی، سرقت‌هایش را از سر گرفته بود.

درحالی‌که بررسی‌ها نشان می‌داد همسر این زن نیز به اتهام سرقت در زندان به سر می‌برد، بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 4 تهران دستور بازداشت وحیده را صادر کرد و ماموران با شناسایی محل زندگی او در جنوب تهران، وارد آنجا شدند. با دستگیری وحیده و مرد جوانی به نام محمد در این محل و کشف کلکسیونی از انواع کیف‌های زنانه، گوشی‌های تلفن همراه، سیم کارت، ساعت و دوربین‌ عکاسی، هر دو متهم به اداره آگاهی منتقل شدند اما زن جوان در بازجویی‌های اولیه اتهام سرقت را رد کرد و مدعی شد مردی که همراه او دستگیر شده، شوهر وی است.

اظهارات زن جوان در حالی بیان می‌شد که بررسی‌ها نشان می‌داد همسر واقعی او در زندان به سر می‌برد اما زن جوان وقتی فهمید که پلیس به حقیقت پی برده این بار مدعی شد که از همسر اولش که در زندان به سر می‌برد جدا شده و با محمد ازدواج کرده است. ماموران که خود را در برابر مجرمانی حرفه‌ای می‌دیدند بازجویی از آنها را ادامه دادند اما هر دو متهم مدعی شدند که تمامی لوازم کشف شده‌ در خانه‌شان متعلق به‌خودشان است و آنها را در سفرهای مختلف خریداری کرده‌اند.

در این میان وحیده مدعی شد: من به کیف علاقه خاصی دارم و در سفرهای زیادی که به شهرهای مختلف کشور رفته‌ام، این کیف‌ها را خریداری کرده‌‌ام. بعد از ادعای متهمان، تحقیقات ماموران در این زمینه ادامه یافت و آنها موفق شدند 6 نفر از صاحبان گوشی‌ها و سیم‌کارت‌هایی را که در خانه زن سارق کشف شده بود شناسایی کنند. به‌رغم اینکه تمامی مالباختگان با ارائه مدارک و مستندات ثابت کردند که لوازمشان به سرقت رفته اما باز هم وحیده و همدستش ادعا کردند که بی‌گناهند و تمامی شاکیان دروغ می‌گویند.

سرهنگ قزلباش، معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تهران، در این خصوص گفت: با توجه به کشف اموال مسروقه در خانه متهمان و شناسایی تعدادی از مالباختگان اما باز هم وحیده و همدستش اظهار بی‌گناهی می‌کنند. این در حالی است که پلیس احتمال می‌دهد آنها تا‌کنون از افراد زیادی با روش کیف‌قاپی و جیب‌بری سرقت کرده باشند. به همین دلیل بازپرس پرونده مجوز چاپ عکس بدون پوشش هر دو متهم را در روزنامه‌ها صادر کرده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای طرح شکایت از آنها به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 137044

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز