گروه حوادث: با فرود موفق بالگرد امدادی سپاه در ارتفاعات علم کوه ،2 صخره نورد و 8 عضو گروه امداد هلال احمر که عصر پنجشنبه مجبور به فرود اضطراری در نزدیکی سرچال شده بودند، نجات یافتند.

دوشنبه 18 دی‌ماه، 2 کوهنورد تهرانی به همراه 2 عضو هیأت کوهنوردی سنقر، قرارگاه رودبارک را به قصد صعود زمستانی گرده آلمانها به سمت منطقه علم کوه ترک کردند.
 5 روز بعد در حالیکه اعضای گروه شب را در مسیر صعود بر روی گرده به صبح رسانده بودند، تصمیم به فرود گرفتند اما در هنگام فرود 2 عضو تهرانی گروه در سرمای منطقه و به علت سقوط جان باختند.
در حالی‌که یک عضو دیگر گروه نیز دچار سرمازدگی شده بود، وی در تماسی با تلفن همراه خود موضوع را گزارش داده و درخواست کمک کرد، اما اوضاع جوی منطقه به حدی  نامناسب بود که تلاش برای نجات گروه در روز چهارشنبه بی‌نتیجه ماند.
روز پنج‌شنبه یک تیم امدادی متشکل از 4 کوهنورد و 4 تن از کادر پروازی سازمان امداد با یک بالگرد برای نجات مصدومان به منطقه کوهستانی اعزام شد، اما تیم پروازی به دلیل شرایط نامناسب جوی ناچار شد در فاصله 200 متری جانپناه  کوهنوردان مصدوم، فرود اضطراری کند و شب را در همان مکان سپری کند.
مهندس بهزاد‌ پورمحمد رئیس ستاد حوادث غیرمترقبه استان مازندران، روز گذشته با اعلام خبر نجات یافتن 8 عضو گروه امدادی و 2 کوهنورد مصدوم گفت: ساعت ده و نیم صبح جمعه بالگرد سپاه متشکل از امدادگران کوهستان برای نجات گرفتار شدگان در ارتفاعات «علم کوه» به منطقه اعزام شدو موفق شدند، تمامی سرنشینان بالگردی که مجبور به فرود اضطراری شده بود و نیز 2 مصدوم حادثه دیده را نجات دهند.
رئیس ستاد حوادث غیرمترقبه استان مازندران همچنین  درخصوص دو صخره‌نورد جانباخته نیز گفت: این دو تن بر اثر سقوط به داخل یخچال‌های «علم کوه» جان خود را از دست دادند.
کد خبر 13710

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز