به گزارش وب سایت میل انلاین وابسته به روزنامه دیلی میل (Daily Mail) دولت فرانسه در صدد تصویب قانونی است که براساس آن نام بردن از شبکههای اجتماعی توئیتر و فیسبوک در رادیو و تلویزیون فرانسه ممنوع خواهد شد.
طبق این تصمیم اگر برنامهای بخواهد صفحه فیسبوک یا توییتر خود را معرفی کند به نوعی به ترویج این پلتتفرمهای اجتماعی پرداخته و لذا باید از این کار خودداری کنند.
همکاران نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه در واقع به قانونی استناد میکنند که در سال 1992 تصویب شده و طبق آن نباید برای شرکتهای تجاری در رادیو و تلویزیون فرانسه تبلیغ کرد.
با این حال خبرنگاران هنوز میتوانند اگر میکروبلاگ توئیتر و یا رسانه اجتماعی فیسبوک نقش محوری در گزارشها داشته باشند نام آنها را ذکر کنند.
به نوشته این وبسایت خبری به نظر میرسد دیگر در رادیو و تلویزیون فرانسه عبارتی مثل ما را در "توئیتر دنبال کنید" (follow us on Twitter) شنیده نشود
خانم کریستن کلی (Christine Kelly) سخنگوی شورای فرانسوی نظارت بر رسانههای دیداری و شنیداری (CSA) استناد دولت به قانون 1992 را درست خواند و گفت چرا باید به فیس بوک که میلیاردها دلار قیمت دارد چنین فرصت داد و این در حالی است که بسیاری از شبکههای اجتماعی دیگر باید برای شناساندن خود تلاش کنند. این تحریف کردن رقابت است.