سه‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۰ - ۰۴:۱۲
۰ نفر

حادثه هفت‌تیر و انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، اگرچه 73 تن از بهترین و تأثیرگذار‌ترین چهره‌های انقلاب را از کشور گرفت، اما در مقابل، دستاورد‌های ارزشمندی نیز برای انقلاب نوپای ایران داشت؛

شهید بهشتی

همان‌گونه که امام امت درباره این حادثه می‌فرمایند: «ما اگرچه دوستان و عزیزان وفاداری را از دست دادیم که هر یک برای ملت ستمدیده استوانه‌ای بسیار قوی و پشتوانه‌ای ارزشمند بودند، ما اگرچه برادران بسیار متعهدی را از دست دادیم که « اشداء علی الکفار و رحماء بینهم » بودند و برای ملت مظلوم و نهادهای انقلابی سدی استوار و شجره‌ای ثمربخش به شمار می‌رفتند، لکن سیل خروشان خلق و امواج شکننده ملت با اتحاد و اتکال به خدای بزرگ هر کمبودی را جبران خواهد کرد.»

سند قساوت و ضعف دشمنان

به شهادت رساندن 73 نفر از مسئولان نظام در یک روز، گویای عمق قساوت و ضعف دشمنی است که به شنیع‌ترین شکل ممکن تلاش دارد انقلاب مردم ایران را به انحراف بکشاند و برای این منظور حتی حاضر است از ابزار تروریسم، آن هم در این ابعاد گسترده، استفاده کند. ضمن اینکه در این جلسه بیش از 100 نفر شرکت داشتند که بی‌شک همه این افراد هدف این اقدام وحشیانه بودند و تنها لطف خدا مانع دستیابی آنان به مقاصد شومشان بود. اگرچه دشمنان در خواب‌هایشان می‌دیدند که با این اقدام و ازمیان برداشتن بیش از 70 نفر از مسئولین 3 قوه، در عملکرد این قوا اخلال ایجاد شود، اما درعمل زنگ رسمیت جلسه مجلسی که تنها 2 روز پیش‌تر، 27تن از اعضای خود را تقدیم انقلاب کرده بود، این خواب دشمنان را آشفته کرد؛ بدین ترتیب بزرگ‌ترین اقدام تروریستی دشمنان علیه جمهوری اسلامی به سندی برای اثبات قساوت و ضعف آنان و افزایش تنفر مردم از آنان مبدل شد.

حقانیت انقلاب

شهادت شاخص‌ترین چهره‌های انقلاب که بی‌شک هرکدام از آنان جزو سرمایه‌های تکرار ناشدنی انقلاب محسوب می‌شوند، گواهی بود بر حقانیت انقلاب؛ انقلابی که در آن سرشناس‌ترین چهره‌های آن به جای قدرت طلبی و سهم‌خواهی‌هایی که آفت اغلب نظام‌های دنیاست، از نثار خون خود در راه حفظ آن نیز دریغ نداشته‌اند.
نگاهی به اسامی شهدایی مانند شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید رجایی، شهید باهنر و بسیاری شهدای گرانقدر دیگر که با خون خود نهال نو پای انقلاب را آبیاری کردند، گویای میزان اعتقاد و اعتمادی است که این بزرگواران به مسیری داشتند که آن را با دل و جان خود انتخاب کرده بودند.

آسیب ناپذیری انقلاب

بعد از وقوع حادثه هفت‌تیر و پایان عملیات دشمن و انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، نوبت به مردم می‌رسد که بلافاصله حماسه‌ای از جنس انقلاب و اسلام را به نمایش بگذارند. در واقع حماسه مردم در همان ساعات اولیه اوج می‌گیرد و مردم با حضور در محل حادثه، انزجار خود را از عاملان این اقدام تروریستی به‌نمایش می‌گذارند. در مراسم تشییع جنازه شهدای این واقعه دلخراش نیز مردم با حضور میلیونی خویش که از پیروزی انقلاب تا آن زمان بی‌سابقه بود، حماسه‌ای دیگر را به نام خود رقم زدند تا هم به دشمنان و منافقین بفهمانند که نسبت به حفظ انقلاب مصمم‌تر از همیشه‌ هستند و هم
بر خلاف نقشه دشمنان که وحدت مردم را نشانه رفته بودند، نمایشی از وحدت و انسجام اسلامی خود را به رخ جهانیان کشاندند. اینگونه بود که حادثه هفتم تیر برخلاف پیش‌بینی‌های سران منافقین و عاملان این جنایت نه تنها کار انقلاب را تمام نکرد، بلکه آن را تحکیم و تثبیت بخشید.

کد خبر 138779

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز