همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال ایران با قبول شکست برابر چین از حضور در لیگ جهانی والیبال بازماند.

والیبال

 به گزارش  فارس، تیم‌های ملی والیبال ایران و چین امروز ( دوشنبه 20 تیر) از ساعت 12:30 برای کسب جواز حضور در بیست و سومین دوره رقابت‎های لیگ جهانی در شهر شانگ‌های به مصاف هم رفتند که در پایان شاگردان خولیو ولاسکو با نتیجه 3 بر یک مغلوب حریف خود شدند.

این نتیجه در حالی رقم خورد که پیش از این تیم ایران در بازی‌های آسیایی گوانگجو موفق شده بود با نتیجه 3 بر صفر حریف خود را از پیش رو بردارد.

 ملی‌پوشان ایران در گیم نخست این بازی نتوانستند تمام توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند و در پایان با نتیجه 25 بر 16 بازی را به حریف واگذار کردند تا ولاسکو و همکارانش به فکر راه حلی برای گیم‌های بعدی باشند.

به نظر می‌رسید کمی استرس در بین بازیکنان ایران باعث شد در گیم نخست چنین نتیجه‌ای رقم بخورد.

 تذکرات و صحبت‌های ولاسکو در بین دو گیم موجب شد تا والیبالیست‌های ایران گیم دوم را به سود خود رقم بزنند. 2 تعویض ولاسکو و حضور مهدوی و عندلیب موجب شد تا ملی‌پوشان ایران اختلاف را کم کرده و نتیجه را به 23 بر 23 برسانند. در این امتیاز حمزه زرینی سرویس‌های ایران را می‌زد که عملکرد بسیار خوب وی و دریافت‌های اول ناقص از چینی‌ها موجب شد تا این گیم در پایان با نتیجه 25 بر 23 به سود شاگردان ولاسکو خاتمه پیدا کند.

 گیم سوم را ملی‌پوشان ایران خوب آغاز کردند، اما امتیاز 16 را چینی‌ها کسب کردند و از ایران پیش افتادند و در پایان همین روند را ادامه دادند و توانستند این گیم را به سود خود رقم بزنند. در ادامه بازی به نظر می‌رسید که شاگردان ولاسکو کمی ناامید شده‌اند چراکه بازی را با امتیاز 25 بر 18 به حریف واگذار کردند تا مسابقه به گیم چهارم کشیده شود.

از دست دادن سرویس و کمی بی‌دقتی در دفاع موجب شد تا چینی‌ها این گیم را از آن خود کنند.

 گیم چهارم به صورت پایاپای پیش رفت تا اینکه ملی پوشان ایران توانستند با کسب امتیاز 8 وقت استراحت فنی اول را به ارمغان آوردند. از آن به بعد چینی‌ها بازی متفاوتی از خود به نمایش گذاشتند و اختلاف خود را با ملی‌پوشان ایران زیاد کردند.

این اختلاف تا امتیاز‌های پایانی ادامه داشت تا اینکه در پایان بازی با نتیجه 25 بر 19 به سود چینی‌ها خاتمه پیدا کرد و ایران بازهم در حسرت حضور در لیگ جهانی والیبال ماند.

 دیدار ایران و چین نخستین حضور رسمی و مهم ولاسکو روی نیمکت تیم ملی ایران محسوب می‌شد.

با این نتیجه تیم چین به عنوان نماینده قاره کهن در دور دوم رقابت‌های انتخابی لیگ جهانی به مصاف مصر می‌رود.

کد خبر 140082
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز