حمید استیلی برای برطرف کردن نقاط ضعف پرسپولیس تصمیم به جذب چند بازیکن خارجی گرفته ولی در این راه مشکلاتی دارد.

مایلی کهن حمید استیلی

می‌گویند محمد مایلی‌کهن مدیرفنی پرسپولیس تمایلی به استفاده از بازیکنان خارجی نداشته و این موضوع را از طریق مدیریت باشگاه به اطلاع استیلی رسانده است. از طرفی استیلی خواهان اضافه شدن یک مربی خارجی به کادر فنی است ولی مایلی‌کهن با این موضوع هم مخالف است و حتی به باشگاه پیشنهاد داده که یک ‌مربی ‌ که در لیگ دسته اول مربیگری کرده را جذب کند. مایلی‌کهن جزو آن دسته از مربیانی است که در سال‌های اخیر هیچ تمایلی برای استفاده از مربیان و بازیکنان خارجی در تیم هایش نداشته و حالا می‌خواهد حرف هایش را در پرسپولیس به کرسی بنشاند.

گویا اختلاف‌نظرهای استیلی و مایلی‌کهن که برای خیلی‌ها قابل پیش‌بینی بود آغاز شده و بی‌جهت نبود که استیلی وقتی به‌عنوان سرمربی انتخاب شد تمایل نداشت مایلی‌کهن به‌عنوان مدیر فنی انتخاب شود. شاید در آینده چالش‌هایی بین این دو نفر به‌وجود بیاید ولی مایلی‌کهن در تازه‌ترین اظهارات خود گفته که فقط نظرش را می‌دهد و استیلی برای قبول یا رد نظرهای او مختار است. روز گذشته هم چندبار با مایلی‌کهن تماس گرفتیم تا در این مورد با او صحبت کنیم ولی تلفن همراه او روی پیغام‌گیر بود و پاسخ نداد. استیلی اما در مصاحبه دیروزش با سایت باشگاه پرسپولیس با موضعی مثبت در مورد کمیته فنی باشگاه صحبت کرد و این جملات را به زبان آورد: «جلسات کمیته فنی برای باشگاه، تیم و کادر فنی مؤثر است. ما در نشستی دوستانه نظرات بزرگان و پیشکسوتان را می‌شنویم. خودم هم یکسری مسائل را مطرح می‌کنم که می‌تواند برای تیم مثمرثمر باشد. بعضی اوقات هم چالش می‌کنیم و نقاط مثبت و منفی را درنظر می‌گیریم.»

مذاکره با انصاری فرد

پرسپولیس همچنان‌ سفت و سخت خواهان جذب کریم انصاری فرد است و جالب اینکه مایلی‌کهن مامور مذاکره با این بازیکن است. استیلی در این مورد می‌گوید:« اولادی جذب تیم ما شد و امیدوارم انصاری فرد را هم جذب کنیم. از آقای مایلی‌کهن هم خواهش کردیم با انصاری فرد صحبت کند تا او به پرسپولیس بیاید.»هر چند مایلی‌کهن تمایلی به آمدن بازیکن خارجی ندارد ولی پرسپولیس به‌دنبال چند بازیکن خارجی است. استیلی در این مورد می‌گوید: «مذاکراتی را با یکی دو گزینه خارجی داشته‌ایم. در مورد حضور بازیکنان خارجی در اردوی ترکیه نیز در حال انجام مکاتباتی هستیم که یک مهاجم با فیزیک درشت جذب کنیم و در خط میانی و دفاعی هم بازیکنانی را از کشورهای آفریقایی درنظر داریم که ملی‌پوش هستند.» تمرین روز گذشته پرسپولیس با حضور علی کریمی، محمد نصرتی و مهرداد اولادی، 3 ملی‌پوش ‌ این تیم برگزار شد و البته هادی نوروزی و میثاق معمارزاده، 2 ملی‌پوش خط خورده این تیم با هماهنگی قبلی غایب بودند. پرسپولیس قرار است اردویی تدارکاتی را ‌در کشور ترکیه برگزار کند که استیلی در این مورد می‌گوید: «از 26 تیر برای اردوی 10 روزه به ترکیه می‌رویم و 3 بازی تدارکاتی برگزار می‌کنیم، ملی‌پوشان هم نمی‌توانند ما را همراهی کنند و در تهران خواهند بود. ما 2 بازیکن خارجی تا آن زمان جذب می‌کنیم و با 17 یا 18 بازیکن در این اردو شرکت خواهیم کرد.»

به‌دنبال پژمان نوری

جذب اولادی تا حدودی دل‌نگرانی پرسپولیسی‌ها را کمتر کرد ولی حالا احتمال پیوستن پژمان نوری هم به این تیم وجود دارد. نوری قبل از سفر تیم ملی به اتریش با الامارات به توافق کامل رسید ‌ اما قرارداد نوری با الامارات به‌صورت رسمی امضا نشده و شنیده می‌شود این بازیکن به‌زودی باب مذاکرات جدی‌اش را با پرسپولیس آغاز خواهد کرد. استیلی معتقد است که نوری در پست هافبک دفاعی و دفاع چپ می‌تواند به پرسپولیس کمک کند؛ در ضمن حسین کاظمی هافبک فصل گذشته استیل آذین هم کماکان در بین گزینه‌های استیلی دیده می‌شود.

کد خبر 140229

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز