همشهری آنلاین: حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به تظاهرات فلسطینی‌ها در شهرک بلعین در غرب شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن یک زخمی به جا گذاشت شد و ده‌ها تن دیگر را دچار خفگی شدید کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری سما فلسطین از رام الله، تظاهرات هفتگی فلسطینی‌ها در شهرک بلعین در اعتراض به ساخت دیوار نژادپرستانه حائل و توسعه شهرک‌های صهیونیست نشین در اراضی فلسطین همچون هفته‌های گذشته پس از اقامه نماز جمعه برگزار شد.

کمیته مردمی مقاومت در برابر ساخت دیوار حائل و توسعه شهرک سازی در شهرک بلعین و مسئول اصلی برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در این شهرک در بیانیه‌ای تاکیدکرد نظامیان رژیم صهیونیست برای متفرق کردن تظاهرات فلسطینی‌ها به سوی آنان گلوله‌های پلاستیکی و بمب‌های صوتی و گاز اشک آور شلیک کردند.

بر اثر حملات ارتش رژیم صهیونیستی ایاد محمد برناط سی و هشت ساله و رئیس این کمیته در شهرک بلعین زخمی شد و ده‌ها فلسطینی دیگر نیز بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدید شدند.

در تظاهرات دیروز که به مناسبت چهل و چهارمین سال تاسیس جبهه مبارز مردمی و نیز دومین سالگرد شهات سمیر غوشه دبیر کل این جبهه برگزار شد علاوه بر شمار زیادی از مردم، فعالان خارجی طرفدار حقوق بشر و فلسطینی‌ها‌، معاون کنسول فرانسه و وابسته رسانه ای کنسولگری فرانسه حضور داشتند.

تظاهرکنندگان شعارهای در حمایت از اتحاد و یکپارچگی ملت فلسطین، ضرورت پایبندی به اصول و خواسته های اساسی، مقاومت در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی، آزادی همه اسرای فلسطینی، آزادی فلسطین و نیز برچیدن همه شهرک‌های صهیونیست نشین در اراضی فلسطین سر دادند.

در همین حال دو هیئت ایتالیایی و فرانسوی طرفدار حقوق بشر روز جمعه با اعضای کمیته مردمی مبارزه با دیوار حائل و توسعه شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن دیدار کرد.

کد خبر 140469
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز