مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

گروه شهری: شرکت قطار شهری تهران و حومه (مترو) برای پاسخگویی به نیاز مسافران پس از سهمیه‌بندی بنزین به 615 دستگاه واگن و 38 دستگاه لکوموتیو نیاز دارد.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری تهران و حومه با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر که هنوز بنزین سهمیه‌بندی نشده و خودروهای شخصی و مسافربرها بدون هیچ محدودیتی فعالیت می‌کنند، تقریباً تمام مسافران از ازدحام و شلوغی قطارها در ساعات اوج سفر (2 ساعت در صبح و 2 ساعت در بعد‌از ظهر) گله دارند.

جعفر ربیعی تأکید کرد  که ظرفیت شبکه قطار شهری تهران و حومه در ساعات اوج رفت و آمد مدتهاست پر شده و اگر ظرفیت افزایش پیدا کند شاهد بدتر شدن وضعیت خواهیم بود.

ربیعی ادامه داد: تردیدی نیست که سهمیه‌بندی بنزین موجب بیشتر شدن مسافران مترو و ازدحام بیشتر در ایستگاه‌ها می‌شود، اما شرکت قطار شهری تهران و حومه آماری از تعداد مسافرانی که احتمالاً اضافه می‌شوند ندارد. با این وجود پیش‌بینی کرده‌ایم برای اینکه وضعیت از این بدتر نشود لازم است فاصله زمانی حرکت قطارها را در داخل تهران به 2 دقیقه و در خارج تهران به 10 دقیقه  در ساعات اوج سفر برسانیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری تهران و حومه با بیان این مطلب که در حال حاضر فاصله زمانی حرکت قطارها در زمان اوج سفر در داخل تهران 4 دقیقه و در مسیر تهران – گلشهر 10 دقیقه است گفت: پیش‌بینی شده‌است با خرید قطارهای جدید این فاصله زمانی را نصف کنیم و برای این کار نیاز به خرید 445 واگن برای داخل تهران، 160 واگن دوطبقه و 38 لوکوموتیو برای خارج تهران داریم.

ربیعی تأکید کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که خرید واگن و لوکوموتیو بین 12 تا 18 ماه طول می‌کشد، بنابراین در کوتاه مدت امکان خرید واگن و مقابله با تبعات سهمیه‌بندی بنزین وجود ندارد.

به گفته وی در حال حاضر مجوز شهرداری و شورای شهر برای خرید واگن‌ها صادر و مناقصه آن نیز برگزار شده است و مترو منتظر تأمین نیاز مالی برای خرید قطارها است.

ربیعی با بیان اینکه قطارهایی که به تازگی وارد شبکه شده‌اند سال 83 سفارش داده شده‌اند گفت: هزینه مالی خرید قطارهای جدید 850 میلیون دلار برآورد شده است.

کد خبر 14106

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز