گروه حوادث: سارقانی که لوازم داخل خودروهای پارک شده در تفرجگاه‌های جاده جاجرود و اطراف تهران را می‌دزدیدند، در دام کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران گرفتار شدند.

متهم

رسیدگی به این پرونده از آنجا آغاز شد که تعدادی از شهروندان تهرانی با مراجعه به کلانتری بومهن یا پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ و دادیاری شعبه اجرای احکام دادسرای ناحیه 26 تهران، طی شکایتی اعلام کردند درحالی‌که برای گذران اوقات فراغت و ایام تعطیل به اتفاق خانواده خود به تفرجگاه‌های اطراف تهران رفته بودند، از داخل خودروی آنان سرقت شده است.
کارآگاهان مبارزه با سرقت داخل خودرو پایگاه چهارم در بررسی‌های انجام شده از مالباختگان، دریافتند در برخی از این سرقت‌ها حتی در زمان بسیار کوتاه درحالی‌که مالباخته خودرو را ترک و آن را نیز قفل کرده از داخل خودرویش سرقت شده است.

با توجه به اینکه نحوه سرقت‌ در این پرونده‌ها اغلب مشابه و محدوده اکثر قریب به اتفاق آنها از جاجرود تا گردنه امامزاده هاشم بود، مشخص شد که سارق یا سارقان در کمین افرادی هستند که خودرویشان را برای یک روز تعطیل یا گذران ساعت فراغت در کنار جاده پارک می‌کنند.

تیم کارآگاهان پایگاه چهارم با انجام تحقیقات وسیع در مدت بیش از یک ماه، تمام طول مسیر این محدوده را به‌صورت نامحسوس تحت کنترل و نظارت خود گرفتند. تحقیقات در حالی ادامه داشت که با شروع فصل تابستان و گرمای هوا، مراجعه مردم به مسیرهای کوهستانی اطراف تهران بیشتر می‌شد و این سرقت‌ها نیز افزایش پیدا می‌کرد. با تلاش کارآگاهان در تاریخ 29 تیرماه سارقان که شامل 4 نفر می‌شدند حین سرقت شناسایی شدند که با تعقیب آنان پس از سرقت، مخفیگاه‌شان نیز در بومهن شناسایی شد.

کارآگاهان در این مرحله با همکاری عوامل کلانتری 206 بومهن و پس از اطمینان از حضور تمامی اعضای خانواده ضمن هماهنگی با ابراهیمی دادیار شعبه اجرای احکام داسرای ناحیه 26 تهران اقدام به ورود به این مخفیگاه کردند که متهمان ابتدا به محض مشاهده مأموران کلیه مبادی ورودی به این محل را مسدود کردند.

کارآگاهان با حضور قفل‌ساز و بازگشایی در ورودی اقدام به دستگیری تعداد 2 نفر از متهمان به نام‌های سعید 18‌ساله و رامین 19 ساله کرده و آنان را به پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل کردند. درحالی‌که پدر این دو نفر سابقه‌دار و تحت تعقیب است. در بازرسی از این مخفیگاه که شباهت زیادی به انبار انواع کالای تجاری داشت کارآگاهان موفق به کشف بسیاری از اموال سرقتی شدند که متهمان هنوز فرصت انتقال و فروش آنها را پیدا نکرده بودند.

کارآگاهان همچنین موفق شدند تعداد 20 دستگاه انواع گوشی تلفن همراه، 17 دستگاه انواع دوربین عکاسی و فیلمبرداری، 3 قبضه تفنگ بادی و تعداد زیادی لوازم و قطعات موتورسیکلت را کشف کنند. همچنین 3 دستگاه موتورسیکلت پالس و هوندا فاقد مدارک، 35 عدد انواع ساک و چمدان مسافرتی اغلب حاوی وسایل، مسافرتی مالباختگان، تعداد زیادی ابزار نجاری، 19 عدد کارت سوخت خودرو و موتورسیکلت، یک عدد افشانه گاز اشک‌آور، تعداد زیادی طلاجات شامل انگشتری، زنجیر، النگو، گردنبند، گوشواره، گل‌سینه، تعدادی قفل خودرو، یک قبضه اسلحه قلابی و بسیاری اقلام دیگر نیز از محل مخفیگاه سارقان کشف و ضبط شد.

در تحقیقات اولیه از این متهمان مشخص شد اعضای این خانواده هر یک تخصص جداگانه‌ای در انواع سرقت‌ها داشته که سرقت خودرو، سرقت از داخل خودرو، سرقت منزل، سرقت موتورسیکلت و... را شامل می‌شود. سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به اینکه متهمان به‌تازگی دستگیر شده‌اند و پدرشان که سردستگی باند سرقت را برعهده داشته متواری است، تحقیقات از این افراد در مراحل اولیه قرار دارد اما در همین 2 روز نخست پس از دستگیری بیش از 20 نفر از مالباختگان بخشی از اموال سرقتی خود را با ارائه مدارک لازم شناسایی کرده‌اند.

وی گفت: از شهروندانی که در اردیبهشت و خرداد گذشته در مسیر جاده جاجرود، از داخل خودروشان سرقت شده، دعوت می‌شود برای شناسایی اموال یا پیگیری موضوع شکایت خود به اداره آگاهی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ مستقر در کلانتری 206 بومهن مراجعه کنند یا با شماره تلفن 76236900 تماس بگیرند.

کد خبر 141190
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز