دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

گروه حوادث: با دستگیری 2 باند بزرگ سرقت خودرو در پایتخت، ده‌ها خودروی سواری که از سوی این باند به سرقت رفته و با روش سند نمره کردن به فروش رسیده بودند، کشف شدند.

متهم

 

اعضای نخستین باند، زمانی تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند که ماموران باخبر شدند دزد سابقه داری به اسم تورج، بعد از آزادی از زندان دست به سرقت خودرو می‌زند و با همدستی دوستانش، خودروهای مسروقه را با روش سند نمره کردن به فروش می‌رساند. تحقیقات برای دستگیری این مرد شروع شد و ماموران با شناسایی 2 مخفیگاه متهم در تهران و اسلامشهر تعدادی از همدستان او را دستگیر کردند اما سردسته باند همچنان فراری بود. مدتی بعد تیم تحقیق به اطلاعاتی دست یافت که نشان می‌داد تورج قصد دارد یکی از خودروهای سرقتی را برای تعویض پلاک به یکی از مراکز تعویض پلاک ببرد.

این محل به محاصره پلیس درآمد و تورج درحالی‌که با استفاده از کلاه گیس و گریم صورت، چهره‌اش را تغییر داده بود به همراه یکی از همدستانش به دام پلیس افتاد. با شناسایی کارگاهی که تورج در آنجا خودروهای سرقتی را آماده فروش می‌کرد، مدارکی به دست آمد که نشان می‌داد متهم و همدستانش تا‌کنون ده‌ها خودروی زانتیا، پژو، پیکان و وانت را در سطح تهران سرقت کرده و بعد از وارد کردن مشخصات آنها در سند خودروهای تصادفی (روش سند نمره کردن) آنها را به فروش رسانده‌اند. با این اطلاعات تحقیقات برای شناسایی خودروهای سرقتی آغاز شد و ماموران موفق شدند تعداد زیادی از آنها را کشف کنند و جست‌وجو برای شناسایی بقیه خودروها ادامه دارد.

دستگیری اتفاقی

اعضای دومین باند سرقت زمانی تحت تعقیب قرار گرفتند که ماموران گشت پلیس بعد از متوقف کردن یک خودروی مشکوک در یکی از خیابان‌های پایتخت، متوجه شدند که این خودرو سرقتی است.
راننده خودرو بلافاصله دستگیر شد اما بعد از انتقال به اداره آگاهی ادعا کرد که از مسروقه بودن آن خبر نداشته است. درحالی‌که مرد جوان مدعی بود خودرو را از یکی از نمایشگاه‌های تهران خریداری کرده، ماموران راهی نمایشگاه شدند و دریافتند که فروشنده خودرو آن را با استفاده از مدارک یک خودروی تصادفی(‌روش سند نمره کردن) به فروش رسانده است.

با شناسایی مرد فروشنده که پسر یکی از سارقان سابقه‌دار در زمینه سرقت خودرو بود، اعضای این باند نیز یکی بعد از دیگری دستگیر شدند و در بازجویی‌ها گفتند: ما بعد از خرید خودروهای تصادفی، خودرویی مشابه و هم رنگ آن سرقت می‌کردیم و بعد از وارد کردن مشخصات خودروی مسروقه در سند خودروی تصادفی، آن را می‌فروختیم. سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: بعد از دستگیری اعضای این باند بیش از 10 خودروی سرقتی که از سوی آنها به فروش رسیده بود کشف شد و تحقیقات تکمیلی در این زمینه ادامه دارد.

کد خبر 141948
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز