گروه حوادث: 2 سارق حرفه‌ای به بهانه پرسیدن نشانی، زنگ خانه‌های مسکونی را به صدا درمی‌آوردند و وقتی زن جوانی در چارچوب در حاضر می‌شد، گردنبند او را به سرقت می‌بردند و متواری می‌شدند.

متهم

از چندماه قبل شکایت‌هایی در اختیار پلیس تهران قرار گرفت که از فعالیت 2 سارق گردنبندقاپ حکایت داشت. بررسی این شکایت‌ها نشان می‌داد که سارقان به بهانه پرسیدن نشانی به مقابل خانه‌ها می‌رفتند و نقشه سرقت را عملی می‌کردند. یکی از شاکیان که زن جوانی بود به ماموران گفت: ظهر بود و در خانه نشسته بودم که زنگ در به صدا درآمد. از پشت آیفون صدای پسر جوانی را شنیدم که نشانی یکی از کوچه‌های اطراف را می‌پرسید و اصرار داشت که اگر می‌توانم به مقابل در بروم و او را راهنمایی کنم.

من هم وقتی با اصرار این جوان روبه‌رو شدم، خودم را به مقابل در رساندم اما به محض اینکه در را باز کردم و مشغول نشان دادن مسیر شدم، پسر جوان گردنبندم را قاپید و سوار بر موتورسیکلت روشنی که کمی آنطرف‌تر بود، شد و همراه همدستش فرار کرد. در حالی که تمامی شاکیان اظهارات مشابهی را مطرح می‌کردند، پرونده در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان شروع شد.

دستگیری اتفاقی

مدتی از تشکیل این پرونده گذشته بود که ماموران پلیس در جریان دستگیری پسر جوانی هنگام سرقت گردنبند در یکی از خیابان‌های جنوب تهران قرار گرفتند. آنها وقتی در محل حضور یافتند، تعدادی از شهروندان را دیدند که پسر جوانی را محاصره کرده و اجازه نمی‌دادند او فرار کند. یکی از شهروندان به محض مشاهده ماموران به آنها گفت: در حال عبور از پیاده‌رو بودم که این جوان به من حمله کرد و بعد از قاپیدن گردنبندم پا به فرار گذاشت. من هم به تعقیب او پرداختم و درست زمانی که وی قصد سوارشدن به موتور همدستش را داشت، به او رسیدم و با ضربه‌ای وی را به زمین انداختم. جوان سارق بلافاصله از روی زمین بلند شد و قصد داشت با همدستش فرار کند که این بار مردم به کمکم آمدند و او را دستگیر کردیم اما همدستش متواری شد.

شباهت رسوا کننده

بعد از اظهارات شاکی، جوان سارق که مجید نام دارد به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران منتقل شد و ماموران به محض مشاهده او متوجه شباهت وی با تصویر چهره‌نگاری شده یکی از سارقانی شدند که به بهانه پرسیدن نشانی، گردنبند زنان خانه‌دار را سرقت می‌کرد. بنابراین بازجویی از مجید شروع شد و او که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به سرقت‌های سریالی از زنان خانه‌دار با همدستی یکی از دوستانش به نام امین اعتراف کرد.

او گفت: من و همدستم از ساعت 10 صبح تا 3 بعدازظهر که معمولا مردها سر کار هستند، در محله‌های فلاح، یافت‌آباد، عبدل‌آباد و دیگر محله‌های شهر می‌گشتیم و با زدن زنگ خانه‌ها، زنان خانه‌دار را به مقابل در می‌کشاندیم و درصورتی که طعمه‌مان گردنبند داشت، نقشه سرقت را عملی می‌کردیم. سرهنگ خان‌بابایی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات متهم، همدست او هم دستگیر شد و در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی اعتراف کرد.

وی ادامه داد: متهمان در اعترافات خود مدعی شده‌اند که سرقت‌ها را فقط به خاطر خوشگذرانی مرتکب می‌شدند و با پول‌های به دست آمده از این راه به تفریح می‌پرداختند. سرهنگ خان بابایی افزود: تاکنون 30 نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند و از آنجا که احتمال می‌رود متهمان از افراد زیادی با این شگرد سرقت کرده باشند، بازپرس پرونده با صدور مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره آنها در روزنامه‌ها از شاکیان احتمالی خواسته است برای طرح شکایت از متهمان به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

کد خبر 141718
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز