گروه حوادث: 2مرد تبهکار با استخدام 3سارق، دست به زورگیری و کیف قاپی در پایتخت می‌زدند.

متهم

اعضای این شبکه خشن وقتی در محاصره پلیس گرفتار شدند چاره‌ای جز اقرار به تبهکاری ندیدند.تحقیقات پلیس زمانی آغاز شد که در 21اردیبهشت‌ماه زن جوانی به کلانتری 117 جوادیه مراجعه کرد و گفت: امروز در حوالی ترمینال جنوب سوار یک تاکسی شدم. درحالی‌که راننده منتظر مسافربود ناگهان جوانی که به‌عنوان مسافر سوار خودرو شد به سمت من حمله کرد و روی دستانم ماده‌ای ریخت که دستم بی‌حس شد.

تلفن همراهم از دستم افتاد و جوان زورگیر موبایلم را به سرقت برد. سپس جوان زور‌گیر در یک چشم به هم زدن سوار یک موتورسیکلت شد و پا به فرار گذاشت. 2 پسر جوان هم سوار بر موتورسیکلت محل را تحت نظر داشتند که با فرار همدستشان آنها هم گریختند.با اعلام شکایت این زن تیمی از ماموران پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت با دریافت دستور قضایی از سوی سلیمانی دادیار شعبه دوم دادسرای جنایی تهران ماموریت یافتند تا دزدان فراری را بازداشت کنند.درحالی‌که شکایت از این شبکه زورگیر در حال افزایش بود، زن جوان به ترسیم چهره 2جوانی که سوار بر موتور اطراف را می‌پاییدند پرداخت و در بررسی‌ها روشن شد که این‌دو متهم سابقه دار هستند و بارها زندگی پشت میله‌های زندان را تجربه کرده‌اند.

تیم تحقیق به جست و جو‌های ویژه دست زد و یکی از متهمان سابقه‌دار به نام ابوالفضل را در 9خردادماه سال‌جاری در پاتوقش درحالی‌که قصد داشت با موتورش فرار کند، بازداشت کرد. این متهم وقتی تحت بازجویی قرار گرفت به سرقت‌ها با همدستی دوستانش اقرار کرد. وی گفت: من و دوستم مهران با همدستی 3 جوان یک شبکه زورگیری تشکیل دادیم و همدستانم با شکار طعمه‌های خود نقشه زورگیری و کیف‌قاپی را اجرا می‌کردند. ما معمولا در اطراف بانک‌ها با موتور پرسه می‌زدیم و اطراف را می‌پاییدیم.سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: پس از اقرار این متهم، مهران و 3همدست او بازداشت شدند. در بررسی‌ها مشخص شد که سرکردگان باند اعتیاد شدیدی به شیشه دارند و میلیون‌ها تومان پولی را که از این راه به‌دست آورده‌اند، خرج اعتیاد خود کرده‌اند.

کد خبر 142683
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز