چهارشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۰
۰ نفر

ارسطو فیلسوف قرن سوم پیش از میلاد، ملاک درستی کار‌‌ها را رعایت حدوسط و به اصطلاح امروزی‌ها تعادل معرفی ‌کرده است؛ به این معنی که افراط و تفریط در هر کاری اشتباه است و تعادل می‌تواند فرد و جامعه را به نتایج مثبتی برساند.

موتور

با وجود این به نظر می‌رسد تلقی برخی شهروندان از تعادل هیچ نسبتی با عقل ندارد. برای نمونه فردی را که در تصویر مشاهده می‌کنید شاید برای اینکه تعادل خود و موتورسیکلت را حفظ کند هر دو فرزند خردسال خود را در یک طرف نگه نداشته است، بلکه برای تعادل هم که شده یکی را سمت چپ و دیگری را درست در حالت قرینه در سمت راست نگه داشته است. به هر حال تمام شواهد و قراین موجود نشان می‌‌دهد چنانچه برخی وارد معقولات نشوند و به تعادل نیز فکر نکنند مشکلات کمتری پیش می‌آید.

دسته گل به آب دادن

برخی افراد علاوه بر اینکه مدام دسته‌گل به آب می‌دهند هنگام آب دادن به گل‌ها نیز دست از این کار بر نمی‌دارند. برای نمونه گل‌های داخل بالکن را آنقدر آب می‌دهند که هر رهگذری از زیر این بالکن عبور کند چند قطره‌ای از آب گل‌آلود گلدان‌‌ها روی سرش می‌چکد. به هر حال برای اینکه رهگذران را مشمول لطف خود نکنیم بهتر است زیر هر گلدان یک زیرگلدانی گود و مناسب بگذاریم. همچنین برای سلامتی رهگذران و حتی خود گل و گیاهان هم که شده در آبیاری نیز زیاده‌روی نکنیم.

 

کد خبر 141535
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز