قبل از قرعه کشی مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2014 نگرانی‌هایی درخصوص اینکه ایران با قرعه‌ای سخت مواجه شود وجود داشت ولی تیم ملی کشورمان در نهایت با تیم‌های قطر، بحرین و اندونزی همگروه شد تا در گروه پنجم با این سه تیم رقابت کند.

زیکو که قرعه تیم‌های آسیایی را برمی‌داشت، تیم سابقش ژاپن را به سخت‌ترین گروه فرستاد.

more  آشنایی با حریفان تیم ملی در راه جام جهانی 2014

قرعه کشی این رقابت‌ها شنبه شب در ریودوژانیرو برگزار شد و به‌نظر می‌رسد ایران کار سختی برای صعود از این گروه نداشته باشد.البته ایران از رویارویی با قطر و بحرین 2 تجربه تلخ دارد که یکی به رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 1998 و شکست 2بر صفر مقابل قطر بر می‌گردد و دیگری شکست 3 بر یک مقابل بحرین در منامه است که در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2002 اتفاق افتاد.آخرین رویارویی ایران با این سه تیم هیچ شکستی را برای تیم ملی کشورمان به همراه نداشته است.ایران آخرین بار 27 سال پیش با اندونزی بازی کرد که با مربیگری محمود یاوری این تیم را با یک گل شکست داد.در ضمن اندونزی ضعیف‌ترین تیم این گروه است که در رده بندی فیفا در رده 137 دنیا و 21 آسیا قرار دارد. آخرین دیدار تیم ملی مقابل بحرین هم به سال گذشته و در رقابت‌های غرب آسیا مربوط است که با 3 گل این تیم را شکست دادیم.آخرین تقابل ایران مقابل قطر هم قبل از شروع جام ملت‌های آسیا بود که بازی2 تیم در دوحه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

گروه مرگ

وضعیت گروه‌های پنجگانه‌ قاره‌ آسیا بدین صورت است که از هر گروه2 تیم به مرحله‌ بعد صعود می‌کنند تا 10 تیم صعود کرده در قالب 2 گروه 5 تیمی برای گرفتن4.5 سهمیه‌ قاره‌ آسیا رقابت کنند. در پایان 2 تیم برتر هر گروه به‌طور مستقیم راهی جام جهانی شده تا 4 سهمیه‌ آسیا مشخص شود. تیم‌های سوم هر گروه در دیدار رفت و برگشت به مصاف هم می‌روند و برنده به مصاف نماینده‌ کنکاکاف می‌رود تا تیم برنده راهی برزیل شود.نکته قابل توجه در این مرحله قرار گرفتن ژاپن در گروه مرگ است. قهرمان جام ملت‌های آسیا در گروه سوم با ازبکستان، سوریه و کره‌شمالی همگروه است. رقابت‌های این مرحله‌ یازدهم شهریور سال‌جاری آغاز می‌شود که ایران ابتدا میزبان اندونزی خواهد بود و 4 روز بعد در زمین قطر به مصاف این تیم خواهد رفت.ملی پوشان فوتبال ایران19 مهر میزبان بحرین خواهند بود و20 آبان بازی برگشت با بحرین را در منامه انجام خواهند داد.ایران 24 آبان در اندونزی به مصاف این تیم خواهد رفت و در بازی آخر که 10 اسفند برگزار می‌شود میزبان قطر خواهد بود.

صعود می‌کنیم

کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی در مراسم قرعه کشی که در ریودوژانیرو برگزار شد حضور داشت.او در مورد قرعه ایران با خوشبینی حرف می‌زند و معتقد است که تیم ملی می‌تواند صعود کند.کی روش می‌گوید:« با تمرکز کافی می‌توانیم نتیجه بگیریم و صعود کنیم. فکر می‌کنم در قاره آسیا به‌طور کلی 2 گروه سخت وجود دارد ولی این موضوع چیز مهمی نیست. نکته مهم تمرکز کافی است تا ایران در گروه‌ خودش نتیجه بگیرد.» براساس آخرین برنامه‌ریزی کادر فنی تیم ملی، کی‌روش تصمیم گرفته اردوی تیمش را جهت انجام بازی اول با اندونزی سوم شهریور آغاز کند. این اردو پس از هفته پنجم لیگ برتر در کمپ تیم‌های ملی آغاز خواهد شد و تا یازدهم شهریور ادامه خواهد داشت. تیم ملی پس از پایان اردو در روز یازدهم شهریور به مصاف اندونزی می‌رود و فردای این بازی برای رویارویی با تیم ملی قطر عازم دوحه خواهد شد.

گروه‌بندی قاره آسیا

گروه A: چین - اردن - عراق - سنگاپور
گروه B: کره‌جنوبی - کویت - امارات - لبنان
گروه C: ژاپن - ازبکستان - سوریه - کره‌شمالی
گروه D: استرالیا - عربستان سعودی - عمان - تایلند
گروه E: ایران - قطر - بحرین - اندونزی

کد خبر 141855
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز