«هنوز هم پای حرفم هستم و اگر کارت مربیگری‌ام را دادند روی نیمکت می‌نشینم وگرنه از خانه، مسابقات را تماشا می‌کنم.»

فوتبال

سرمربی تراکتورسازی در شرایطی اینچنین رودرروی سازمان لیگ قرار می‌گیرد که رئیس این سازمان از صادر شدن کارت مربیگری امیر قلعه‌نویی خبر می‌دهد. قلعه‌نویی تنها مربی لیگ برتر بود که حاضر نشد برای امضای اظهارنامه در سازمان لیگ حاضر شود، یک روز پیش از شروع لیگ یازدهم به فدراسیون فوتبال رفت و از این موضوع انتقاد کرد. سرمربی تراکتورسازی تاکید می‌کند: «حرف‌هایم را زده‌ام و پای حرفم هستم. لزومی نمی‌بینم هر روز در این خصوص حرف بزنم. من به فدراسیون فوتبال رفتم و نزد آقای تاج، صحبت کردم. اگر لازم دیدند متن صحبت‌های من و آقای تاج را منتشر کنند.»

فدراسیون فوتبال متن صحبت‌های قلعه‌نویی را منتشر نکرده است؛ اما عزیز محمدی معتقد است که مشکل این مربی برای نشستن روی نیمکت تراکتورسازی برطرف شده است. رئیس سازمان لیگ می‌گوید: «پس از اینکه آقای قلعه‌نویی در فدراسیون فوتبال حاضر شد یک روز فرصت خواست تا در مورد اصلاح قراردادش فکر کند. روز بازی، قلعه‌نویی قراردادش را اصلاح کرد و تحویل نماینده سازمان لیگ در تبریز داد.» با وجود این، امیر قلعه‌نویی این خبر را نه تکذیب می‌کند و نه تایید. سرمربی تراکتورسازی از صحبت درباره اصلاح قراردادش طفره می‌رود: «این را می‌توانید از مدیرعامل باشگاه بپرسید.» جالب اینکه مدیرعامل تراکتورسازی صحبت‌های رئیس سازمان لیگ را تایید می‌کند و می‌گوید: «قرارداد قلعه‌نویی را اصلاح کردیم. در واقع یک اشتباهی در نوشته قرارداد او بود که اصلاح شد.»

با وجود این، آیا مبلغ قرارداد امیر قلعه‌نویی برای فعالیت در لیگ یازدهم کاهش یافته است؟ جعفری در این رابطه می‌گوید: «من به‌عنوان مدیرعامل باشگاه تعهد داده‌ام که سقف قرارداد را رعایت کرده‌ام. هیچ وقت هم نگفتم استانداری این کار را انجام می‌دهد بلکه گفته‌ام در هیأت‌مدیره باشگاه افراد توانمندی از استان هستند که خودشان می‌دانند چطور با امیر قلعه‌نویی صحبت کنند.» پیش‌تر عزیز محمدی به صراحت از محرومیت امیر قلعه‌نویی در لیگ یازدهم سخن گفته بود. رئیس سازمان لیگ معتقد بود که سرمربی تراکتورسازی تحت هر شرایطی اظهارنامه را باید امضا کند. او البته سعی داشت در هفته‌ اول لیگ با قلعه‌نویی مدارا کند. گفته می‌شد در بازی با صبا قرار بود عزیز محمدی با ناظر مسابقه تلفنی صحبت و در آخرین لحظه مجوز حضور موقت قلعه‌نویی را روی نیمکت تراکتورسازی صادر کند تا بدین شکل نظر او برای امضای اظهارنامه جلب شود. اما با حضور غیرمنتظره قلعه‌نویی در فدراسیون، اتفاق‌های این موضوع به‌گونه‌ای دیگر رقم خورد. رئیس سازمان لیگ نیز در تایید صحبت‌های جعفری اضافه می‌کند: «مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی نیز تعهد دادند که آقای قلعه‌نویی قراردادش را اصلاح کرده و خارج از سقف قرارداد نیست.»

صادقی اخراج نمی‌شود

2 اشتباه سرنوشت‌ساز امیرحسین صادقی در هفته اول لیگ برتر، وضعیت ادامه حضور این مدافع در تراکتورسازی را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. امیر قلعه‌نویی پس از باخت تیمش مقابل صبای قم به اشتباهات صادقی اشاره کرد و در روزهای گذشته حتی گفته می‌شد که این مدافع از تراکتورسازی جدا خواهد شد. سرمربی تراکتورسازی در این‌باره می‌گوید: «از من پرسیدند که صادقی با رفتارهایش هنوز حال و هوای استقلال را در سر دارد، من هم پاسخ دادم ایشان اگر چنین حسی دارد بیاید و رضایت‌نامه‌اش را بگیرد. وقتی به تراکتورسازی آمدم با همه وجود روی تمرینات این تیم و بازی‌ها تمرکز می‌کنم و توانم را برای این تیم می‌گذارم.» قلعه‌نویی ادامه می‌دهد:

«من گفتم بازیکن هم باید این شاخصه‌ها را داشته باشد و اگر واقعا فکرش مشغول است، برود. ما صادقی را به تراکتور آورده‌ایم و روی او حساب کرده‌ایم؛ اما ممکن است یک بازیکن روزش نباشد کما اینکه دروازه‌بان‌مان هم اشتباهات معمولی داشت. با وجود این هنگامی که فیلم بازی را تماشا کردم خیلی امیدوار شدم و با وجود اینکه بازی‌های تدارکاتی کمی داشتیم متوجه شدم که فوتبال با کیفیتی ارائه کردیم.» همچنین جعفری درباره شایعه اخراج صادقی تاکید می‌کند: «در تیم تراکتورسازی امیر قلعه‌نویی کار خود را به‌نحو احسن انجام می‌دهد و اگر به بازیکن تذکر محکمی می‌دهد به معنای اخراج نیست.»

کد خبر 142267
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز