احد علوی: معمولا یک پای اتفاقات خبرساز فوتبال ایران است، با تمام حواشی که دائما در اطرافش وجود دارد هنوز مخالفانش مدرکی علیه او رو نکرده‌اند؛ امیر پاشا، ژنرال و القابی از این دست باعث نشده قلعه‌نویی از اصولش عقب‌نشینی کن

امیر قلعه نویی

معمولا یک پای اتفاقات خبرساز فوتبال ایران است، با تمام حواشی که دائما در اطرافش وجود دارد هنوز مخالفانش مدرکی علیه او رو نکرده‌اند؛ امیر پاشا، ژنرال و القابی از این دست باعث نشده قلعه‌نویی از اصولش عقب‌نشینی کند! خودش هم نمی‌داند چرا عده‌ای می‌خواهند ریشه‌اش را بزنند اما می‌گوید: «یک دقیقه هم جایی نمی‌مانم که نتوانم کار کنم یا اصول و اعتقاداتم زیر سوال برود.» سرمربی تراکتور شاید مثل روز اولی که وارد فرودگاه تبریز شد در چشم هواداران تبریزی نباشد اما نگار این دست محبوبیت‌ها در نظرش کاذب است.

با قلعه‌نویی از زوایای مختلف صحبت کردیم و مثل همیشه از دوران حضورش در بایر لورکوزن و تیم ملی گفت و برای عادل فردوسی‌پور هم از طریق تماشاگر پیغام فرستاد. او همچنین علیه بیانیه اخیر خبرنگاران موضع گرفت و حرف‌های جالبی زد. او همان قلعه‌نویی، بچه نازی‌آباد است.

  • ‌حالا که نیم‌فصل از حضورتان در تراکتور‌سازی می‌گذرد از اینکه به تبریز آمدید خوشحالید؟

خیلی راضی هستم. البته وقتی می‌خواهی سالم‌سازی کنی و اصول را پیاده کنی باید هزینه هم بدهی. خوشحالم طوری کار می‌کنم که صداقت، پاکی و معرفت را در بحث تاکتیک و مسائل فنی لحاظ می‌کنم. خدا راشکر در همه زمینه‌ها در حال پیشرفت هستیم.

خودتان هم می‌دانید آدمی‌ نیستم برای قهرمانی دست به هر کاری بزنم؛ من به تبریز آمده‌ام تا یک سری اصول را در تراکتورسازی حاکم کنم.

  • مگر قبل از آمدن شما به تبریز این اصول وجود نداشت‌؟

‌نمی‌خواهم درباره گذشته حرف بزنم. ‌ فضای برنامه‌های اخیر90 خوب بوده اما سالم‌سازی مربوط به مدیریت است. من اگر نتوانم اصولم را در تبریز حاکم کنم و مدیریت همسو با من نباشد طبیعتا خداحافظی می‌کنم؛ البته در حال حاضر همه چیز خوب پیش می‌رود.

  • ‌اما طوری صحبت می‌کنید که انگار قبل از شما در تراکتور ناپاکی زیاد بوده؟

من به گذشته کاری ندارم و در جواب سوال قبلی توضیح دادم.من براساس تجربه خودم کار می‌کنم. عادت ندارم به مردم دروغ بگویم و چیزی که فکر کنم درست است را انجام می‌دهم‌ حتی ‌اگر به رفتن من منجر‌ شود. من اگر حتی قرار باشد یک دقیقه در جایی بمانم باز هم پاکسازی می‌کنم. مثل سال اولی که به استقلال آمدم.

  • ‌حالا که یک نیم‌فصل در تراکتور کار کرده‌اید فکر می‌کنید بتوانید سهمیه آسیا را کسب کنید؟

چند بحث در این باره وجود دارد؛ شناخت بچه‌ها از هم و شناخت من از بچه‌ها. فکر کنم اخلاق من دست آن‌ها آمده است. 17بازی را با هم تجربه کردیم. بحث بعدی به کیفیت زمین‌ها برمی‌گردد که امیدوارم ورزشگاه یادگار امام برای 10بازی دور برگشت آماده شود.

ما در آزادی در دو بازی 6امتیاز گرفتیم و 4 گل زدیم. ‌ انصاف در خصوص تیم‌های شهرستانی رعایت نمی‌شود و پرسپولیس و استقلال باید 4بازی بیشتر در آزادی انجام دهند و اکثر پروازهایشان هم مستقیم است؛ این طوری حق شهرستانی‌ها خورده می‌شود.

  • در تراکتور هم برنامه سه‌ساله دارید؟

(خنده) زمانی که برنامه می‌دادیم همه دوستان مرا مسخره می‌کردند اما حالا به حرف من رسیدند. حالا طوری شده که بعضی از مربیان برنامه‌ 4و5 ساله می‌دهند. در جلسه فیفا که چند سال پیش شرکت کردم برخی از مربیان ملی تا سال 2020 برنامه ارائه دادند اما اینجا ما را مسخره کردند.

در تمام دنیا اکثر مربیان برنامه 3-4ساله دارند اما من که تجربیات حضورم در لورکوزن را خواستم در تیم ملی پیاده کنم مورد تمسخر قرار گرفتم. در تیم ملی یک کادر 18نفره داشتیم که مورد انتقاد قرار گرفت.

  • ‌چرا فکر می‌کنید همیشه یک عده با شما مشکل دارند؟

اینجا اگر کار کنی با تو کار دارند؛ حالا چه برسد به اینکه بخواهی سالم کار کنی آن‌وقت ریشه‌ات را می‌زنند. من به یک‌سری مسائل تن نمی‌دهم و نخواهم داد حالا هر چه می‌خواهند علیه من بگویند. نمی‌گویم اشتباه در زندگی‌ام نکرد‌ه‌ام اما برخی از روی کینه‌توزی علیه قلعه‌نویی هستند.

  • ‌قبول دارید صحبت‌های اخیرتان علیه خبرنگاران که گفته بودید لقمه و نطفه برخی از آن‌ها ایراد دارد صحیح نبود؟

چرا صحیح نبود؟‌ الان هم‌ روی حرف‌هایم هستم.‌ جالب است برایتان بگویم چند تا از همان خبرنگارانی که اسمشان در آن بیانیه بود با من تماس گرفتند و گفتند الکی اسم ما را در آن بیانیه آورده‌اند. من از فردوسی‌پور خواهش می‌کنم بحث فنی را در 90 تعطیل کند و آنقدر به این حاشیه‌های کثیف فوتبال بپردازد تا به نتیجه برسد.

  • ‌اما سالم‌سازی باید در حوزه فدراسیون و مدیران هم باشد؟

من می‌گویم هر چیزی که در ارتباط با فوتبال است باید سالم‌سازی شود.

  • ‌چرا اعتراض به برخی خبرنگاران را با جمله «یا نطفه‌شان یا لقمه‌شان ایراد دارد» بیان کردید؟

(خند‌ه )باید آن صحبت‌ها را بخوانید تا متوجه شوید که من بحث درصد را داشتم. مگر خداوند به قلم قسم نخورده پس وقتی مطالب ناحق می‌نویسند، با حیثیت قلم بازی می‌کنند. باز هم می‌گویم از آن حرف‌هایی که زدم خوشحالم؛ آدم‌هایی که قداست قلم و آبروی انسان‌ها را قدر نمی‌دانند شک نکنید آدم‌هایی هستند که یا نطفه‌شان یا لقمه‌شان ایراد دارد.

  • ‌ولی مربی در سطح شما بهتر نبود با ادبیاتی مناسب‌تر صحبت ‌کند؟

‌برای من جالب است آن‌هایی که این بیانیه را داده‌اند در اصل صحبت‌های مرا تایید کرده‌اند.

  • ‌ولی ناپاکی تنها در حوزه خبر و رسانه نیست؛ به نظر شما فدراسیون فوتبال پاک است؟

شک نکنید فدراسیون فوتبال مخلصانه کار می‌کند و در سالم بودن آن‌ها شک ندارم حتی اگر در مسائلی با آن‌ها مشکل داشته باشم.

  • ‌اما در همین فدراسیون پاک از نظر شما‌ رئیس سازمان لیگ مربی سفارش می‌کند؟

‌ از آن اتفاق که در برنامه 90 رخ داد می‌توان دو برداشت داشت. من زمانی که مربی تیم ملی بودم حبیب کاشانی خیلی از من مشاوره گرفت و خیلی از بازیکنان هم با من مشورت می‌کنند؛ اگر در مشاوره دادن نفع فردی در میان نباشد چه ایرادی دارد. به نظر من عزیز‌محمدی آدم سالمی است.

  • ‌از بحث فدراسیون بگذریم؛ قبول دارید کمالوند در تبریز از شما محبوب‌تر است؟

اصلا همه در تبریز محبوب هستند جز من. من دوست دارم به مردم خدمت کنم و آن‌ها به من نمره بدهند. وقتی می‌روم اصفهان یا کرمان و مردم جلو درب هتل جمع می‌شوند‌ این‌ها برای من ارزش دارد.

  • ‌اما یکی از سایت‌های تبریزی نظر‌سنجی گذاشته بود که در آن کیانی و کمالوند محبوب‌تر از شما بودند؟

گفتم که همه از من محبوب‌تر هستند. شما چرا نظر یک سایت را می‌گویید نظر مردم، اما نظرسنجی یک از روزنامه‌های سراسری ‌که در آن تیم امسال تراکتور بهتر از فصل‌های قبل ‌انتخاب شده بود را در نظر نمی‌گیرید.

  • ‌حالا چرا فکر می‌کنید مثل اول فصل محبوب نیستید؟

چه اصراری دارید بگویید من محبوب هستم یا نیستم. برای من جالب است چرا رکوردهایی که در تاریخ تراکتور‌سازی مثل گل زده و رتبه جدول و... بی‌سابقه بوده را نمی‌گویید و این مسائل را مطرح می‌کنید؛ این مسائل هزینه سالم کار کردن است د‌یگر.

همشهری تماشاگر

کد خبر 156917

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز