پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۳:۴۳
۰ نفر

همشهری ورزشی: بعد از گذشت بیش از سه ماه از بازی جنجالی هفته پنجم دور رفت لیگ برتر بسکتبال ایران، صباباتری و مهرام دوباره به هم رسیدند.

صباباتری برای پیروزی تاوان سنگینی پرداخت. همه چیز از عوض کردن پرتابگر پنالتی از سوی مهرام و اشتباه محرز «آوانسیان» داور آن بازی و اعتراض مهران شاهین‌طبع به این حرکت آغاز شد. دخالت محمود مشحون برای تمام شدن سروصدای سرمربی صبا پیامدی جز محرومیت سرپرست و دو بازیکن این تیم بود. موردی که در بازی بعدی، شکست دور از انتظار صباباتری را مقابل ذوب‌آهن به همراه داشت.

ترکش‌های بازی مهرام و صباباتری جنگ لفظی فدراسیون‌ و مسئولان صباباتری را چند روزی به مهم‌ترین سوژه رسانه‌ای مطبوعات و خبرگزاری‌ها تبدیل کرد. اختلافاتی که هنوز همانند آتش زیر خاکستر منتظر یک جرقه است و هر دو طرف سعی دارند که بهانه‌ای به دست یکدیگر ندهند. مهرام امسال سرمایه‌گذاری وسیعی را برای تصاحب قهرمانی در دومین سال حضورش در لیگ برتر داشته و با گرفتن تبلیغات دور سالن بازی‌های این فصل به نوعی درصدد حمایت بیشتر از بسکتبال است. نکته‌ای که چندان به مذاق سایر تیم‌های مدعی سازگار نیست و آن‌ها از این حرکت تعبیر دیگری دارند.

تحت تاثیر حاشیه
صبا و مهرام هرکدام با یک شکست نگاه ویژه وی به پیروزی در این دیدار دارند. با حضور بازیکنان برجسته داخلی و خارجی این بازی را می‌توان نبرد غول‌ها نامید. تیم برنده این شانس را دارد که در پایان دور مقدماتی با کسب صدرنشینی گروه یک به صورت مستقیم به جمع 8 تیم برتر دور دوم (پلی‌آف) راه یابد. در بازی قبلی دو تیم صباباتری بدون بازیکنان خارجی خود 20 امتیاز عقب‌مانده را در شرایطی دشوار جبران کرد. حالا صباباتری در بازی برگشت جدا از به خدمت گرفتن «جوزف گارس» در پست پنج و سپردن گاردراس خود به بازیکن سابق تیم ملی فرانسه در بازی‌های المپیک سیدنی به نام «ماکان بیوماسی» که سرعت چشمگیری در بازیسازی دارد، تیمی کاملاً متفاوت با بازی رفت خواهد بود.

بازیکنان داخلی صباباتری مثل حامد آفاق، کرم احمدیان، آیدین نیکخواه بهرامی و بهزاد افرادی  هم سال‌ها است که روی دست هم کار می‌کنند و به لحاظ کار گروهی شرایط ایده‌آلی دارند.

مهرام هم با سرمربیگری «اورلویچ» صرب تا این‌جای کار در اندازه‌های یک مدعی بزرگ ظاهر شده است. این تیم در سفر به دبی با وجود «آندره پیتس» بازیکن فصل پیش صباباتری (بازیکن مورد اختلاف امسال این دو تیم) قدرتی مضاعف پیدا کرد تا جایی که با شکست دادن تمامی مدعیان با جام قهرمانی به ایران آمد. مهرام را امروز  پنج شنبه 5 بهمن  باید بدون «پیتس» دید، بازیکنی که نمی‌توان ارزش‌های او را نادیده گرفت. مهرام از بازیکنی خارجی به نام «پروکامرون» در پست پنج استفاده می‌کند. این بازیکن در کنار ستارگانی چون مهدی کامرانی، صمد نیکخواه بهرامی، هومن رضایی و کاوه قریه کاملاً در ترکیب تیمی مهرام جاافتاده‌اند.

مصاف حریفان قدیمی
بازی ذوب‌آهن – هیأت گرگان در اصفهان تداوم رقابت قدیمی دو شهر ریشه‌دار در بسکتبال ایران است. بازی این دو تیم همیشه گرم و دیدنی بود، چه آن زمانی که سکانداران امروز آنان محسن صادق‌زاده و محمد ایزدپناه در لباس بازیگری ظاهر می‌شدند و چه امروز که آنان لباس مربیگری بر تن کرده‌اند. ذوب‌آهن استخوان‌بندی تیم جوانان ایران قهرمان مسابقات 2004 هند را دارد. درکنار ساهاکیان، آرن داودی، جواد داوری، ایمان زندی و اکبری یک بازیکن خارجی به نام راجرز واشنگتن هم به چشم می‌خورد که در پست 2 بازی می‌کند.

در شهرکرد نماینده این شهر میزبان پیکان است. پیکان با حامد حدادی که پس از بازگشت از بازی‌های آسیایی دوحه در قالب اصلی خود فرو رفته با نفراتی چون پویا تاجیک، توماج کریمیان، محمدرضا اسلامی و امیر امینی روز به روز بهتر نشان می‌دهد. سعید فتحی با این تیم امید‌های زیادی برای دست‌یابی به عنوانی شایسته دارد. شهرکرد برای خوب باختن آرایش یافته و جوانانش صاحب تجربه باارزشی از این میدان خواهند شد. برخورد دانشگاه آزاد و گل‌گهر سیرجان هم دیداری نزدیک پیش‌بینی می‌شود. گل‌گهر با در اختیار داشتن اکثریت ملی‌پوشان جوان تیم ملی نتایج بدی نداشته است و دانشگاه آزاد با فرزاد کوهیان و بازیکنانی چون مجید مدرسی، خبازان، سیامک ویسی و زوریک عیسی‌جانی به دنبال تثبیت خود در میانه جدول است.

کد خبر 14247

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز