دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

ساکنان یکی از کوچه‌های واقع در خیابان آفریقا این تصویر را برای ما ارسال کرده‌اند و از باریک شدن مدام این کوچه شکایت دارند.

شهر

مطابق اظهارات آنها چندی پیش پیمانکار این ساختمان چند متر از عرض خیابان را اشغال کرد و سپس راننده‌ها نیز در نبود جای پارک کنار این ساختمان پارک می‌کنند و در عمل عرض کوچه به یک‌سوم کاهش می‌‌یابد؛ به طوری که گاهی ترافیک سنگینی در این محدوده تشکیل می‌شود و راننده‌ها به قول معروف نه راه پس دارند و نه راه پیش.

چپ‌ ‌در

این اواخر تعداد خودرو‌های چپ‌در در شهر زیاد شده است، همان‌هایی که مانند اتوبوس‌های بی‌آرتی مسافران را از در‌های سمت چپ سوار و پیاده می‌کنند؛ با این تفاوت‌ که بی‌آرتی‌ها‌ برای این منظور طراحی و ساخته شده‌اند و ایستگاه‌های مخصوص به خود را دارند اما خودرو‌‌های مسافربر، شهروندان را راهی وسط خیابان کرده و خطر تصادف را برای آنان می‌خرند. خود مسافران نیز گاهی به طمع سهولت پیاده شدن این پیشنهاد راننده را می‌پذیرند.

تنگه واشی

گویا باید از این پس تصویر ذهنی که از تنگه ‌واشی داشتیم را با تصویر جدید آن عوض کنیم. به جای آب باید زباله و به جای هوای تازه بوی زباله را جایگزین کنیم. این اواخر تصاویری که از این منطقه به دست ما می‌رسد نشان دهنده بی‌توجهی گردشگران به علائم و هشدار‌های مرتبط با نگهداری و حفظ محیط زیست است. این در حالی است که در مناطقی مانند درکه و دربند میزان این بی‌توجهی کاهش چشمگیری داشته است. شاید دلیل پاکیزگی محل‌های یاد شده تردد قشر علاقه‌مندان به ورزش باشد و شاید دلایل دیگری داشته باشد. به هر حال این تغییر مثبت در این مناطق طوری است که کوهنوردان دوستدار محیط‌زیست با کیسه زباله خالی به ارتفاعات می‌روند و با همان کیسه خالی باز می‌گردند. پیش از این، کوهنوردان کیسه‌ها را از زباله‌هایی که دیگران در محیط پخش کرده بودند پر می‌کردند و از کوه پایین می‌آوردند.

نه به آن شوری ...

چندی پیش بود که برخی رستوران‌هایی که با توجه به سلامت مشتری برای خود شهرتی کسب کرده بودند نمکدان را از روی میز غذا برداشتند. با این کار نشان دادند که سلامت مشتری حتی از رضایت وی نیز مهم‌تر است. با وجود این، معلوم نیست چرا برخی رستوران‌ها و به ویژه‌فست‌فود‌ها همچنان نمک فراوان را از فهرست مواد لازم تهیه غذا‌ها حذف نمی‌کنند و به مقدار کم آن راضی نیستند. باید گفت نه به آن شوری‌شور نه به این بی‌نمکی.

 

کد خبر 142580
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز